• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032112898
  • خبرنگار : 71145

السودانی: حشد شعبی یکی از ارکان اصلی تشکیلات امنیتی و نظامی عراق است

السودانی: حشد شعبی یکی از ارکان اصلی تشکیلات امنیتی و نظامی عراق است

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در دیدار از مقر نیروهای حشد شعبی با فرماندهی عملیات، معاونت‌ها و ستادهای این سازمان تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در این نشست، به مناسبت نهمین سالروز تشکیل حشد شعبی به اعضای این سازمان تبریک گفت و حماسه‌های قهرمانانه آنان را که با فداکاری‌های بزرگ خود در مبارزه با تروریسم ثبت شده بود، یادآور شد.

وی تاکید کرد که فتوای آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی شیعه، برنامه ریزی‌های دشمن را ناکام گذاشت و معادلات را وارونه ساخت و در نتیجه آن، این نیروی ملی که طرح‌های تروریسم را خنثی کرد، تشکیل شد.

به نقل از میدل ایست نیوز، السودانی افزود که این اقدام علت پیروزی محقق شده در برابر داعش و نیز آغازی نو برای عراق و مردم این کشور به سوی وحدت و آبادانی و پیام صلح مردم عراق به تمامی اقشار بود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد مقابله با تروریسم، پس از موجی از طرح‌های افراط گرایانه‌ای که بافت اجتماعی عراق را هدف قرار داده بود، مردم این کشور را متحد ساخت.

وی اظهار داشت فتوای جهاد کفایی با خون شهدا و مجروحان عراق مزین شد و با بیرون راندن گروه‌های تکفیری پایان یافت.

السودانی ادامه داد: به همین مناسبت باید یادی کنیم از شهدا، فرماندهان پیروزی بر تروریسم و فداکاری‌های بزرگ آنها برای دفاع از کشور و نظام دموکراتیک آن.

نخست وزیر عراق سازمان حشد شعبی را که به یک رکن اساسی در تشکیلات امنیتی و نظامی عراق تبدیل شده شایسته تحسین دانست و تاکید کرد که دولت عراق در صدد تصویب قانون بازنشستگی نظامی است که حقوق تمامی نیروهای امنیتی از جمله اعضای حشد شعبی را تضمین می‌کند.

السودانی خاطرنشان کرد شرکت مهندسی وابسته به سازمان حشد شعبی برای اجرای طرح‌های خدماتی، در حمایت از تلاش‌ها برای ارائه کردن خدمات به مردم موثر است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به اعضای حشد شعبی توصیه کرد تمام تلاش خود را برای یکپارچگی و ثبات عراق و حفظ اعتبار مردمی حشد شعبی و فداکاری این سازمان در استان‌های آزاد شده از چنگ داعش انجام دهند.

وی همچنین اظهار داشت دولت مشکلات را با تمام جزئیات تشخیص داده و نقشه راه سه ساله‌ای را تنظیم کرده که به تغییر چشمگیری در نحوه عملکرد خواهد انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۱ ۱۲:۳۷

جناب السودانی: پس چرا؟ هنوز قصاص خون شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یاران همراهشان را با اجراء قانون خروج ارتش سنتکام آمریکا از عراق عملی نکرده اید؟! هان................

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۱ ۱۲:۴۱

یاسیدالسودانی عزیز: با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی شود.....چرا؟هنوز قانون خروج ارتش سنتکام آمریکا از عراق عملی نشده؟! هان؟!آمریکا در طول و عرض جغرافیای خاک عراق بدنبال چیست؟! و چه می خواهد؟ قصاص خون شهداء عراق را با خروج ارتش آمریکا از خاک عراق پاسخ بدهید...........