• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402033019548
  • خبرنگار : 71541

۲۹۳ دستگاه، داده‌های خود را در در قالب SDI به اشتراک می‌گذارند

۲۹۳ دستگاه، داده‌های خود را در در قالب SDI به اشتراک می‌گذارند

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: با اضافه شدن شاخص ارزیابی SDI، امروز تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها در چارچوب به اشتراک گذاشتن داده‌های خود مشارکت می‌کنند و امروز بیش از ۲۹۳ دستگاه حدود ۱۹ هزار داده خود را در قالب SDI به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، علی جاویدانه در مراسم بزرگداشت روز جهانی هیدروگرافی با شعار «هیدروگرافی، زیربنای همسان رقومی برای دریاها و اقیانوس‌ها» که امروز در محل سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، با تاکید بر اهمیت داده‌های مکانی بیان کرد: برای استفاده از داده‌های مکانی، بخش اندکی داده موجود است که بخش کمی از آنها هم  در دسترس است؛ و باید این داده‌ها آماده‌سازی شوند تا قابل به کارگیری باشند.

وی ادامه داد: برای حل این چالش از زیرساخت داده مکانی دریایی (MSDI) استفاده می‌شود که تامین زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند و در حالت کاربردی برای ارائه به سایر سامانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته اتفاقات قابل توجهی افتاد از جمله مصوبه ۱۲۲ شورای عالی نقشه‌برداری کشور؛ همچنین تفاهماتی با مرکز افتای جمهوری اسلامی رخ داد؛ در عین حال با اضافه شدن شاخص ارزیابی SDI، امروز تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها در چارچوب به اشتراک گذاشتن داده‌های خود مشارکت می‌کنند و امروز بیش از ۲۹۳ دستگاه حدود ۱۹ هزار داده خود را در قالب SDI به اشتراک می‌گذارند.

جاویدانه با اشاره به موضوع استقرار SDI در کشور اظهار کرد: در سیاست‌های کلی توسعه دریامحور تعابیری وجود دارد که تحقق آنها بدون استفاده از منابعی که داده‌ها را در یک پنجره واحد در اختیار قرار دهد، ممکن نیست و فقدان چنین زیرساخت باعث در هم‌ریختگی اطلاعات بین دستگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: با ارائه MSDI، خدمت به دامنه محدودی از کاربران هیدروگرافی به دامنه گسترده‌تری از کاربران حوزه دریایی تبدیل می‌شود؛ امروز MSDI علاوه بر اینکه توسط IHO پیگیری می‌شود، از نهادهای دیگری هم پیگیری می‌شود؛ که در تعامل با هم می‌توانند به تحقق MSDI کمک کنند.

در این مراسم همچنین از برنامه کاربردی پیش‌بینی جزر و مد و نمایش داده‌های تراز دریا (NCC Tide) رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha