• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050100575
  • خبرنگار : 71457

قبایل عربی سوریه: مقاومت لبنان الهام‌بخش ما در مبارزه با اشغالگران آمریکایی است

قبایل عربی سوریه: مقاومت لبنان الهام‌بخش ما در مبارزه با اشغالگران آمریکایی است

قبایل و عشایر عربی منطقه جزیره یا کانتون جزیره در سوریه اعلام کردند: «تجربه مقاومت مردمی علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه را می‌توان بر اساس موفقیت‌های مقاومت در لبنان و الهام‌ گرفتن از تجربه و اراده بنا نهاد به خصوص که همه در چارچوب محور مقاومت فعالیت می‌کنند، ما نیز بر مقاومت مردمی علیه این نیروها تاکید داریم و مطمئنیم ارتش عربی سوریه در نهایت پیروز شده و اراضی (اشغال شده) را به حاکمیت سوریه بازخواهد گرداند.»

به گزارش ایسنا، به نقل از الوطن سوریه، قبابل و عشایر عربی منطقه جزیره سوریه با یادآوری جنگ ۳۳ روزه که مقاومت اسلامی لبنان، غرور دشمن صهیونیستی را با خاک یکسان کرد، اظهار داشتند: این پیروزی بزرگ ما را مسرور و اعتماد به توانمندی‌های امت اسلامی را احیا کرد، امیدواریم که تجربه حزب‌الله لبنان بر مقاومت مردمی که هر روز علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه جزیره گسترش می‌یابد، تکرار شود.

«نواف صالح البشار»، شیخ قبیله الشرابین در این باره گفت: مقاومت در عشایر و قبایل عربی ما ریشه دوانده است، مبارزه با دشمن و پایداری، اصول کلی قبایل است، مقاومت خونی است که در رگ‌های قبایل و عشایر ما در جریان است، ما شاهد طرد زره‌پوش‌های آمریکایی از خاک‌مان از طریق موانع مردمی هستیم که فرزندان عشایر در شهرها و مناطق حومه برپا می‌کنند، این نتیجه طبیعی مقاومت در برابر اشغالگری است.

البشار اظهار داشت: تجربه مقاومت مردمی علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه می‌تواند بر اساس پیروزی‌های مقاومت در لبنان شکل گرفته و از آن تجربه، پایمردی و اراده را الهام گیرد به خصوص که همه در چارچوب محور مقاومت فعالیت می‌کنند.

«احمد الموحی الشمری»، شیخ عشیره البولیل الشمره در دیر الزور هم در اظهاراتی مشابه تاکید کرد: مقاومت وضعیت درخشانی است که همه بدان اقتدا می‌کنند. در شرق فرات، نیروهای اشغالگر آمریکایی تحت محاصره عشایر و قبایل عربی در شهرها و روستاها به خصوص قبیله الشمره قرار دارند و هماهنگی دائمی با دمشق در این باره وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha