• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050704188
  • خبرنگار : 71592

عشایر سوریه: به نیروها و مزدوران آمریکایی حمله می‌کنیم

عشایر سوریه: به نیروها و مزدوران آمریکایی حمله می‌کنیم

عشایر عرب در شرق سوریه اعلام کردند که نیروهای آمریکایی و مزدوران آنها را در منطقه مورد حمله قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حدید خلف الدرویش، رئیس شورای طایفه البو حمد در استان رقه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، عشایر عرب در شرق سوریه اعلام کردند، حمله به تمامی مراکز و اماکن حضور نیروهای آمریکایی و سربازانش در شرق فرات را آغاز کرده‌اند و از ارتش سوریه برای آزادسازی کامل این کشور حمایت می‌کنند.

وی افزود، عشایر عرب از ملت سوریه داخل اراضی تحت اشغال نیروهای بیگانه و مناطق خارج از آن خواستند، در آزادسازی شرق فرات مشارکت کنند.

البوحمد گفت، ارتش آمریکا با همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد" و برخی از حامیان خود، نیروهایش را بسیج می‌کند تا به مثلث مرزی، نقطه استراتژیک البوکمال و نقطه مرزی مشترک با عراق "التنف" کنترل یابد.

وی افزود، عشایر عرب اطلاعات دقیقی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه؛ از تعداد نیروها گرفته تا تجهیزات و مقدار نفتی که به سرقت می‌برد و مسیر حرکت کامیون‌های آن دارند.

البوحمد افزود، سیاست آمریکا در مناطق شرقی ایجاد فتنه و مشکل میان عشایر است زیرا به خوبی می‌داند بزرگترین خطری که وجودش را تهدید می‌کند همین عشایر هستند، عشایر به خوبی بر طبیعت زمین و نحوه تعامل با محیط جغرافیایی آگاه هستند.

وی تاکید کرد، با هرگونه نفوذ نیروهای آمریکایی و مزدوران آنها در قسد به سمت مناطق حضور عشایر حتما مقابله خواهد شد و مثال عینی در این باره مقابله عشایر عرب با گروه‌های مسلح تحت حمایت واشنگتن است که چند روز پیش عشایر آنها را از تردد بازداشته و سلاح و خودروی نظامی زرهی آنها را مصادره کردند.

علی محمود العبود، رئیس عشیره البوجابر هم در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت، مقابله با اشغالگری آمریکا و ترکیه یک وظیفه ملی و تصمیمی است که ناشی از اعتقاد به وحدت سرزمین‌های سوریه و انسجام مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha