• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402052113043
  • خبرنگار : 71505

شهردار منطقه ۲۲ خبر داد

احداث هفت میدان میوه و تره بار جدید در منطقه۲۲ 

احداث هفت میدان میوه و تره بار جدید در منطقه۲۲ 

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینکه ۱۲ میدان میوه و تره بار در محدوده غربی تهران وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم هفت میدان میوه و تره بار جدید در محلات این منطقه احداث کنیم.

رضا شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بهره‌برداری از بازار میوه و تره بار محله قائم که همزمان با پویش شنبه‌های امید و افتخار در این منطقه برگزار شد، گفت: منطقه ۲۲ دارای ۱۲ محله است که ۱۲ میدان میوه و تره بار نیز هم اکنون در این منطقه فعالیت دارند؛ اما برخی از محلات دو میدان میوه و تره بار دارند و برخی دیگر فاقد میدان میوه و تره بار هستند که طی برنامه ریزی صورت گرفته شده در نظر داریم میدان میوه تره بار را برای رفاه حال شهروندان در محلات فاقد تره بار، راه اندازی کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهردار تهران توجه زیادی به رفاه حال شهروندان دارد تدابیری برای ساخت میدان میوه و تره بار در سایر محلات شهر تهران دارد و پیرو همین نگاه شهرداری، منطقه ۲۲ تهران در سال گذشته ۳ زمین در شهرک الهیه غرب، شهرک عقاب و شهرک یاس در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار قرار داده که عملیات ساخت میدان میوه و تره بار نیز در این سه نقطه آغاز شده است.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه۲۲ رو به توسعه قرار دارد و از سوی دیگر به عنوان یکی از مناطق پهناور شهرتهران به حساب می آید، نیازمند توجه بیشتر برای احداث میدان میوه و تره بار خواهد بود که این امر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر زمین‌های اهدا شده برای ساخت میدان میوه و تره بار تجهیز کارگاه شده است و تا چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت؛ همچنین در سال جاری چهار زمین جدید در محلات دهکده المپیک، مروارید شهر، شهرک شهید خرازی و میدان موج به سازمان میدان میوه و تره بار شهرداری تهران ارائه می شود.

شرفی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها ۷ میدان میوه و تره بار محلی در منطقه۲۲ راه اندازی خواهد شد که ۱۹ میدان میوه و تره بار در این محدوده غربی تهران ارائه خدمات خواهند داشت.

بهره‌برداری از حداقل ۲ بازار تره‌بار در شهریورماه سال جاری

به گزارش ایسنا، محمد سراب‌نشین معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز از بهره‌برداری حداقل ۲ بازار تره‌بار در شهریورماه سال جاری در سطح شهر تهران خبر داد.

وی درباره افتتاح چهار بازار سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: امروز چهار بازار قائم در منطقه ۲۲ «عاصی تهرانی» در منطقه ۲۰، نیستان در منطقه ۳ و رزمندگان در منطقه ۲ با حضور معاون خدمات شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره‌برداری رسید.  براساس برنامه و تکلیفی که به سازمان میادین میوه و تره‌بار شده. بناست که ۱۰۰ بازار و میدان تره‌بار به این سازمان اضافه شود که این اقدام از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در تهران با کمبود زمین و گرانی آن مواجه هستیم؛ لذا تهیه زمین در مناطق شهرداری تهران دشوار است. از اوایل سال گذشته این کار به صورت شبانه‌روزی پیگیری شده و در همین راستا زمین‌هایی توسط مناطق شهرداری به سازمان میادین معرفی شده ولی حتما زمین‌ها باید شاخص‌های لازم را داشته باشد تا جانمایی مناسب محقق شود و در حقیقت باید این زمین‌ها مناسب حال مردم باشد و نیازهای آنها را برآورده کند.

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تصریح کرد: مجموعه‌ای تحت عنوان کمیته جانمایی زمین‌های پیشنهادی توسط مناطق را بررسی می‌کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند برای احداث بازار و میدان تره‌بار مورد موافقت قرار می‌گیرد؛ اما بسیاری از زمین‌های معرفی شده شاخص‌های لازم برای جانمایی را ندارند و یا معارضینی پیدا کرده‌اند که عملا برای احداث بازارها مناسب نیستند.

سراب‌نشین تاکید کرد: تا شهریورماه سال جاری حتما حداقل دو بازار دیگر در تهران به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر ۱۵۲ بازار ثابت، ۲۲ میدان و با چهار بازاری که امروز به بهره‌برداری می‌رسد ۹۲ بازار محله‌ای، ۱۰ غرفه در ۱۰ ایستگاه مترو و سه مرکز عرضه دام در تهران فعالیت می‌کنند.

سراب‌نشین در خصوص کیفیت محصولات عرضه شده در بازارها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: بی تردید کیفیت محصولات در بازارها تابع موارد مختلفی است اما یکی از اصلی‌ترین آنها میزان و نوع محصولات در فصل‌های مختلف است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که کیفیت محصولات نسبت به قیمت آنها از مقبولیت برخوردار باشد. در حال حاضر قیمت میوه در بازارهای تره‌بار شهرداری تهران بین ۳۵ تا ۴۰ درصد زیر قیمت سطح شهر است.

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: برای نظارت بر محصولات پروتئینی ۳۰ دامپزشک کار نظارت را در سطح میادین تره‌بار برعهده دارند که از شروع تا پایان کار این نظارت را انجام می‌دهند. در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش در تعداد نوبت خرید و افزایش هفت درصدی در خرید را شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha