• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402061509799
  • خبرنگار : 71505

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد

بودجه ۵۷۳۰ میلیارد تومانی استان تهران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

بودجه ۵۷۳۰ میلیارد تومانی استان تهران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعتبارات سال جاری استان را تشریح کرد.

حشمت‌اله سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اعتبارات سال جاری در استان تهران گفت: اعتبارات سال جاری برای استان تهران بالغ بر ۵هزارو ۷۳۰ میلیارد تومان است که بخشی به صورت هزینه‌ای و بخشی به صورت تملک دارایی ابلاغ شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا در سطح استان تهران نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام گذشته به صورت جدی هدف‌گذاری شده است لذا پروژه‌ای کلنگ زنی و آغاز نشده است.

وی ادامه داد: در سطح استان تهران یکهزار و ۴۵۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که از این تعداد ۹۰۰ پروژه احداثی است؛ مجموعا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات است که از این عدد ۹ هزار میلیارد تومان سهم پروژه‌های احداثی و مابقی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان سهم سایر پروژه‌ها است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه تقریبا هیچ پروژه جدیدی در استان تهران تعریف نشده و تنها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است، افزود: پیش‌بینی شده در سال جاری ۱۸۵ پروژه اصلی با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بر اساس اولویت‌بندی انجام شده به اتمام و بهره‌برداری برسد؛ این پروژه‌ها در بخش‌های بهداشت، راه، فرهنگ، آموزش و توانبخشی استان تهران خواهد بود که شاخص سرانه‌های استان در این بخش‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استان تهران جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است و در برخی بخش‌ها پس از سیستان و بلوچستان قرار گرفته است، ادامه داد: متاسفانه معمولا استان تهران را با شهر تهران تعریف می‌کنند؛ در حالی که ۱۵ شهرستان در تهران وجود دارد که جمعیت برخی از آنها معادل حدود ۵ تا ۶ استان کشور است. برای مثال شهرستان‌های جنوب غرب استان همانند بهارستان، ملارد و... جمعیتی معادل ۵ استان کوچک کشور است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی در قوانین خیلی جدی گرفته نمی‌شود، افزود: استان تهران ۳۰ درصد درآمدهای کشور را فراهم می‌کند؛ یعنی از ۱۰۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد کشور ۳۱۰ هزار میلیارد آن در استان تهران محقق می‌شود؛ اما سهم تهران از اعتبارات کمتر از ۲ درصد است. لذا نیاز است همانند استان‌های نفت‌خیز برای تهران نیز ردیفی باتوجه به مازاد درآمدها در برنامه هفتم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha