• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402072014051
  • خبرنگار : 71505

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد

آمادگی بنیاد برکت برای همکاری با شورای عالی استان‌ها در زمینه اشتغالزایی

آمادگی بنیاد برکت برای همکاری با شورای عالی استان‌ها در زمینه اشتغالزایی

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به نقش مدیریت شهری در شهرها برای توسعه کسب و کارها، بر آمادگی بنیاد برکت برای همکاری با شورای عالی استان‌ها در زمینه اشتغالزایی شهرها و روستاهای کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ترکمانه در بیست و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، گفت: باید برای رزمندگان جبهه مقاومت آرزوی پیروزی کنیم و امیدواریم طوفان الاقصی به نسیم مسجد الاحرام ختم شود. مجموعه شوراها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در ارتباط با مردم مشترک هستند و هر دو وظیفه مردمی سازی را بر عهده دارند و عمده فعالیت هر دو نهاد در مناطق محروم، روستاها و شهرهای محروم است.

وی افزود: در دو بخش توانمندسازی و اشتغالزایی و توسعه‌های زیربنایی و عمرانی در حال فعالیت هستیم. در حوزه اشتغالزایی، الگوهای متفاوتی را بررسی کردیم و به مدل‌هایی رسیدیم که چگونه کشور و مردم را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: در بخش عمران نیز با محوریت مدارس کار را آغاز کردیم و مسائل عمرانی دیگر همچون جاده، مسجد و ... را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: جریان سازی و الگوسازی اصلی‌ترین ماموریت بنیاد برکت است و وظیفه اصلی ما این است که به دور از بروکراسی‌های اداری الگوسازی کنیم. اکنون اطلس محرومیت کشور و نقشه ورود به مناطق را ترسیم کردیم و بر اساس مطالعات محور کار را مشخص کردیم که کدام مناطق چه نیازهایی را با اولویت بیشتری درخواست می‌کند.

وی ادامه داد: شبکه تسهیل گران و مجریان بنیاد برکت را از دل مردم مناطق تشکیل دادیم و ۱۰۰۰ جوان را انتخاب کردیم تا رهبران پیشرفت منطقه خود شوند. به آنها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی آموزش دادیم و خوشبختانه امروز یک شبکه ۱۰۰۰ نفره از تسهیل گران داریم که با دهیار و امام جماعت روستا در ارتباط هستند و کمیته اشتغال روستا و شهرستان‌ را تشکیل می‌دهند تا نیازها و مشکلات منطقه خود را احصا کنند.

ترکمانه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تصمیم گیری در بنیاد برکت مانند شوراها از دل مردم است، افزود: امروز هشت مدل الگوی اشتغالزایی را ارائه دادیم و معتقدیم آنچه که حائز اهمیت است تاثیرگذاری در اقتصاد کشور است. یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان بازار فروش است و بی‌تردید تولید باید منتهی به فروش شود. لذا آمادگی داریم در روستاها، شهرها و مراکز استان‌ها نمایشگاه‌های تولیدات کارآفرینان را برگزار کنیم و شورا و شهرداری می‌تواند در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی افزود: این مسئله کمک می‌کند چرخ اقتصاد روستاها بچرخد و ما تلاش خواهیم کرد محصولات کارآفرین‌ها را به بازار برسانیم و زمینه فروش تولیدات آنها را فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد برکت می‌تواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و شوراها نیز می‌توانند با کمک شهرداری در همه حوزه‌ها همچون حوزه قانونگذاری و تسهیل‌گری کمک کنند تا بتوانیم ورود موثری به حوزه‌های مختلف داشته باشیم. ما آماده‌ایم این مسئله را با کمک شورای عالی استان‌ها به پیش ببریم.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر برندسازی برای شهرهای کشور است. برای مثال ملایر شهر مبلمان کشور است و می‌توانیم با همکاری مدیریت شهری این برندسازی را انجام دهیم تا اقتصاد و هویت شهر شکل بگیرد و کسب و کارها توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha