• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081611996
  • خبرنگار : 71588

استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی برای کاهش تلفات رسمی

استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی برای کاهش تلفات رسمی

استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران، در تاریخ این رژیم یک مسأله قدیمی است و این رژیم در هر نقطه‌ای از جهان که سفارت دارد، از طریق سازمان‌های یهودی ایده عضویت در ارتش رژیم صهیونیستی را ترویج می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وبگاه الخنادق در تحلیلی نوشت: استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران، در تاریخ این رژیم یک مسأله قدیمی است و این رژیم در هر نقطه‌ای از جهان که سفارت دارد، از طریق سازمان‌های یهودی که ایده عضویت در ارتش رژیم صهیونیستی را ترویج می‌دهند، اقدام به استخدام مزدوران می‌کنند که برخی از آنها به صورت علنی و برخی مخفیانه فعالیت دارند. این سربازان مزدور در مقایسه با سربازان عادی از حقوق بالاتری برخوردار هستند.

این مزدوران یا به دلایل نژادپرستانه یا برای دریافت حقوق هنگفت به جنگ می‌روند؛ این یک راه مؤثر و کارآمد برای به نمایش گذاشتن قدرت و کاهش تلفات رسمی آنها است. پس از تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه در تابستان سال ۲۰۱۴، اخباری درخصوص مزدورانی منتشر شد که بسیاری از آنها از جمله آمریکایی‌ها در آن جنگ کشته شدند و آنها اینک در دور جدید تلاش‌های ارتش رژیم اشغالگر برای حمله به غزه به دنبال عملیات طوفان الاقصی با ظهور مزدوران اروپایی، به خط مقدم بازگشته‌اند و بحث‌هایی را درباره مسئولیت دولت‌های آنها برای مداخله در آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، به‌وجود آورده‌اند.

در سال ۲۰۱۴ و پس از اینکه ارتش رژیم اشغالگر مرتکب جنایت‌های شنیع علیه حقوق بشر و کشتار در جریان حمله به نوار غزه شد، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از کشورهایی که اتباع آنها در صفوف نیروهای رژیم صهیونیستی خدمت می‌کردند، خواست به سرعت آنها را خارج کنند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که در نوامبر ۲۰۱۳ گزارشی منتشر شد که در آن از حضور صدها اروپایی، آمریکایی، کانادایی و اتباع کشورهای دیگر که برای خدمت سربازی در صفوف اشغالگران «داوطلب» شده بودند پرده برداشته شد. نیروهای ویژه در کشتار غیرنظامیان فلسطینی به ویژه در نوار غزه مشارکت داشتند. برنامه‌هایی در اراضی اشغالی وجود دارد که به هر فرد یهودی (نه لزوماً ساکن سرزمین‌های اشغالی) اجازه می‌دهد تا در ارتش رژیم اشغالگر خدمت کنند.

در همین رابطه، روزنامه «ال‌موندو» اسپانیا اخیرا فاش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر از نیروهای مزدور اروپایی استفاده می‌کند.

این روزنامه با یکی از مزدوران اسپانیایی که سابقه مشارکت در جنگ اوکراین را داشته، گفت‌وگویی انجام داد.

این مزدور اسپانیایی گفت، رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از برخی نیروهای مزدور وابسته به شرکت‌های نظامی خصوصی در اروپا استفاده می‌کند.

وی در ادامه گفت، تماس تلفنی از یک دوست قدیمی دریافت کرد و به او اطلاع داد که رژیم صهیونیستی به دنبال افرادی است که سابقه نظامی خوبی دارند و او مشارکتش را به بهانه‌های ایدولوژیک توجیه و اقرار کرد که فعالیتش در اوکراین را به دلیل عدم پرداخت دستمزدش ترک کرده است.

از سوی دیگر، خود سربازان صهیونیست به عنوان مزدوران خارج از سرزمین اشغالی فعال هستند. شاید برجسته‌ترین مورد زمانی بود که مزدوران صهیونیست ارتش کامرون را آموزش دادند. به گزارش دیده بان حقوق بشر، تیمی متشکل از دو خبرنگار به نام‌های امانوئل فرودنتال و یوری وان در وایدی از وجود سربازان متعلق به واحد نخبه کامرون که توسط مزدوران صهیونیست آموزش دیده بودند، پرده برداشتند که در کشتار نگاربوه در فوریه ۲۰۲۰ که در آن ۲۱ غیرنظامی کشته شدند، دست داشتند.

BIR ، نیروهای ویژه کامرون هستند که مستقیماً به رئیس جمهور پل بیا گزارش می‌دهند که از سال ۱۹۸۲ در قدرت بوده است. این واحد توسط آوی سیوان، وابسته دفاعی سابق رژیم صهیونیستی در کامرون، پس از بازنشستگی وی از خدمات دولتی تأسیس شد. در سال ۲۰۱۰، سیوان در یک سقوط هلیکوپتر کشته شد و از آن زمان تاکنون اسامی صهیونیست‌هایی که BIR را آموزش می‌دهند فاش نشده است، اگرچه برخی از نام‌های جعلی فاش شده، اما یافتن اطلاعات در مورد آنها دشوار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha