• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081712533
  • خبرنگار : 71661

واشنگتن: روسیه برای ترویج پروپاگاندا در آمریکای لاتین هزینه می‌کند

واشنگتن: روسیه برای ترویج پروپاگاندا در آمریکای لاتین هزینه می‌کند

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که روسیه در حال تأمین مالی یک کارزار گسترده «تحریف اطلاعات» است تا منافع خود را در آمریکای لاتین پیش ببرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که روسیه با شرکت‌های رسانه‌ای در آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کوبا، مکزیک، ونزوئلا، برزیل، پرو و دیگر کشورهای آمریکای لاتین همکاری کرده تا حمایت از اوکراین را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری کی‌یف ایندیپندنت، واشنگتن در این گزارش سه شرکت روسی «آژانس طراحی اجتماعی»، «مؤسسه توسعه اینترنت» و «استراکتورا» را به مدیریت طرح «تحریف اطلاعاتی» روسیه متهم کرد.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، این شرکت‌ها «پیشینه‌ای در ترویج اطلاعات نادرست و پروپاگاندای روسیه» داشته و این کار را با هدف «پیشبرد اهداف نفوذ خارجی» مسکو انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، این سه شرکت تحریریه‌هایی در آمریکای لاتین دارند و کارکنان شرکت از روسیه محتواهای موردنظر را برای انتشار به این دفاتر ارسال می‌کنند.

در این گزارش آمده است: در فرایند تحریف اطلاعات، محتواهای تولیدشده در روسیه توسط کارکنان محلی این تحریریه‌ها در کشورهای آمریکای لاتین با توجه‌ به سلیقه مخاطبان این کشورها ویرایش شده و سپس منتشر می‌شوند.

بعضی از این گزارش‌ها به ترویج عقاید ضدآمریکایی و ضد ناتو اختصاص دارند و تمرکز برخی از آن‌ها هم توجیه حمله روسیه به اوکراین است.

در انتهای این گزارش آمده است: روسیه سعی دارد مخاطبان خود را در آمریکای لاتین متقاعد کند که «جنگ علیه اوکراین یک جنگ عادلانه است و این کشورها می‌توانند در اتحاد با روسیه، استعمار نو را شکست دهند».

در ماه گذشته نیز یک ژنرال چهارستاره آمریکایی با بیان اینکه دولت آمریکا برای مبارزه با جنگ اطلاعاتی روسیه و ونزوئلا در آمریکای لاتین تلاش کافی ندارد، گفت که واشنگتن باید در حوزه اطلاعات عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

این در حالی است که واشنگتن آمریکای لاتین را «حیاط‌ خلوت» خود می‌داند و رسانه‌های آمریکایی حضور پررنگی در کشورهای این منطقه دارند؛ از سی‌ان‌ان گرفته تا صدای آمریکا.

ژنرال لارا ریچاردسون، فرمانده «ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا» با انتقاد از ناتوانی دولت این کشور در مقابله با محبوبیت رسانه‌های منتقد سیاست خارجه آمریکا در آمریکای لاتین، گفت: از نظر من، ما در حوزه اطلاعاتی درگیری داریم. رسانه‌های اسپوتنیک، راشا تودی و تله‌سور در آمریکای لاتین بیش از ۳۱ میلیون دنبال‌کننده دارند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha