• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402090704964
  • منبع : سازمان شهرداری‌ها

در نشست بانوان شهردار با رئیس سازمان شهرداری‌ها مطرح شد 

بانوان با انضباط کاری می‌توانند زمینه‌ساز اجرای اقدامات قابل توجه در شهرها باشند

بانوان با انضباط کاری می‌توانند زمینه‌ساز اجرای اقدامات قابل توجه در شهرها باشند

به منظور توجه بیشتر به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه مدیریت شهری و اداره شهرداری‌های کشور، نشست ۱۰ بانوی شهردار با دکتر سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، مهدی سلیمی در این نشست گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد حضور بانوان ارجمند کشور در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم. امید است از این فرصت حضور در عرصه مدیریت شهری به بهترین نحو و به نفع رفاه مردم استفاده کنید و پرچمدار ایجاد تحول در شهرها باشید. 

سلیمی با بیان اینکه بانوان با انضباط کاری می‌توانند زمینه‌ساز اجرای اقدامات خوبی در شهرها باشند، اظهار کرد: باید تلاش کنید تا با مدیریت درست و قوی، نگاه مثبت به زنان در جامعه تقویت شود. 

وی با اشاره به اینکه شهرهای کشور هر کدام دارای ظرفیت های ویژه‌ای است، گفت: این ظرفیت‌ها می بایست با تدبیر شهرداران در خدمت رفاه و آسایش مردم و توسعه و عمران و آبادانی شهرها قرار گیرد. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خطاب به بانوان شهردار کشور گفت: از تمام پتانسیل‌ها و راهکارهای موجود در جهت حل مسائل و مشکلات شهری استفاده می کنیم؛ اما، شما به‌عنوان اداره کننده شهر می‌بایست با اتکا به قوانین، اسناد بالادستی و کمک گرفتن از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جلب مشارکت مردمی، سرانه درآمدی شهرداری های خود را بالا برده و با تدابیر لازم به درآمد پایدار برسید.   

سلیمی با بیان این موضوع که میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی قوی و غنی موجود در کشور، بستر بسیار خوبی برای ایجاد تحول و تسریع در روند توسعه و پیشرفت است، گفت: شهرداری‌ها  بیش از همیشه نیاز به نگاه‌ها، رویکردها و راهبرد های جدید دارند تا بتوانند روند توسعه و پیشرفت و ایجاد تحول را با سرعت بیشتری طی کنند. 

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌ طور مرتب کمک‌هایی به شهرداری ها و دهیاری ها می‌کند، لیکن شما به هیچ وجه به این حد از کمک‌ها بسنده نکنید و با تعریف پروژه های مختلف و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مشاوره گرفتن از افراد و مشاوران ذی‌صلاح و با اتکا به ظرفیت‌های بالای شهروندان، پروژه‌های متفاوت و متناسب با نیازهای شهرتان تعریف و در جهت ارتقای عملکرد شهرداری‌های خود تلاش کنید. 

در این نشست بانوان شهردار، تجربیات و جزئیات برنامه‌ها و اقدامات و پروژه‌های موفق در عرصه اداره شهر و شهرداری و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند. 

در این نشست که ۱۰بانوی شهردار از شهرداری‌های سراسر کشور حضور داشتند بر تشکیل مستمر این گونه جلسات با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید شد. 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همچنین در این نشست، شهرداران شهرهای آباد و سعدآباد از استان بوشهر، بانه از استان کردستان، بریس و سرجنگل از استان سیستان و بلوچستان، تیتکان بزنوید و سراب‌حمام از استان لرستان، ششده از استان‌فارس،صفی‌آباد از استان خوزستان وفیرورق از آذربایجان غربی در این نشست شرکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha