• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402090906155
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

فضای کلاس‌های ابتدایی سنتی هستند/ تلاش برای تغییر آموزش سنتی این مقطع

فضای کلاس‌های ابتدایی سنتی هستند/ تلاش برای تغییر آموزش سنتی این مقطع

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با رفع مسائل آموزشی دانش آموزان در دوره ابتدایی مسائل دوره‌های بالاتر حل خواهد شد و دانش آموزانی در تراز سند تحول خواهیم داشت‌.

به گزارش ایسنا، معصومه نجفی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش ابتدایی تلاش دارد تا دانش فضای آموزش مدرن ایجاد کند چرا که متاسفانه با مشاهدات ما فضای کلاس‌های ابتدایی سنتی هستند.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: با توجه به اینکه مهمترین کنشگر در آموزش دانش آموزان ابتدایی معلم است بنابراین تصمیم گرفتیم نگاه معلم را تغییر دهیم تا از حافظه محوری فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: در همین راستا متوجه شدیم که تنها توانمندسازی آموزشی و برگزاری دوره‌های چند ساعته ما را به سرمنزل مقصود نمی رساند.

نجفی بیان کرد: بنابراین تنها راه شبکه سازی عظیم در کنار گفتمان سازی آموزشی مستمر در جامعه معلمان نیاز است.

معاون آموزش ابتدایی اذعان کرد: با همین سیاست  ۱۴۰ هزار معلم در چهار هسته در کشور تا کنون آموزش دیدند که بنا بر شنیده‌هایی معلمان حاضر در این دوره معتقد بودند ذهنیت آنها با حضور در این دوره‌ها متحول شده است.

وی افزود: تلاش ما این بود که معلمان از فضای سنتی کلاس جدا شوند و فرایند یادگیری را شبیه زندگی واقعی برای دانش آموز کند.

نجفی اظهارکرد: تاکنون۱۲ دبیرخانه در کشور راه اندازی شده که مهمترین آنها از قرار دبیرخانه ریاضی، فارسی، چند پایه، اختلالات یادگیری، آموزش مدیران، علوم، تولید محتوا، آموزش والدین و هدیه‌های آسمانی است.

وی با اشاره به اینکه کنشگر بعدی ما در این مسیر خانواده است اذعان کرد: اینکه والدین آموزش ببینند با دانش آموز پایه اول ابتدایی خود چطور رفتار کنند اهمیت بالایی چه از نظر درسی و چه از نظر تربیتی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه رفع مسائل دانش آموزان در مقطع ابتدایی می تواند کار آموزش و پرورش را در دیگر دوره‌های تحصیلی کمتر کند گفت: معلم باید در کلاس خود الگوی طراحی آموزشی داشته باشد، با این اقدام دانش آموز در ساحت‌های شش گانه سند تحول تربیت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha