• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402120502792
  • خبرنگار : 71972

عضو شورای اطلاع رسانی دولت:

سواد انتخاباتی و رسانه ای، مردم را در قبال سونامی اخبار مشارکت زدا بیمه می کند

سواد انتخاباتی و رسانه ای، مردم را در قبال سونامی اخبار مشارکت زدا بیمه می کند

عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: افزایش سواد رسانه ای مردم و بالا بردن فهم و درک آنها از پیام های انتخاباتی، مهم ترین وظایف روابط عمومی‌ها و رسانه ها برای بالا بردن مشارکت در انتخابات است.

به گزارش ایسنا، اکبر نصراللهی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران با تشریح نقش تعیین‌کننده شبکه‌های اجتماعی در رفتار انتخاباتی و رای دهی مردم گفت: دو راهبرد اصلی بدخواهان مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تحریم و کاهش مشارکت است و افزایش سواد انتخاباتی می تواند آنان را در رسیدن به اهداف شان ناکام کند.

رئیس دانشکدگان هنر و  رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتخابات مظهر عقلانیت و تغییر،‌ نشانه بارز مردم سالاری، قدرت نرم و سند مشروعیت نظام، نمود امید و مسیر خروج از بن‌بست است و رسانه های مسئول وظیفه دارند؛ با وجود این رسانه های معارض خارجی و داخلی از چند ماه قبل، مستقیم و غیرمستقیم در شبکه های اجتماعی وابسته با آنها با هشتگ‌های مختلف از جمله #من_رای_نمی‌دهم  و #رای_بی_رای  تلاش می کنند مشارکت مردم را بی فایده قلمداد و آنها را متقاعد کنند از  حق خود برای تصمیم گیری در سرنوشت شان استفاده نکنند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران افزود: سواد انتخاباتی و سواد رسانه ای برای تقویت مهارت  مردم در درک پیام های انتخاباتی، شناخت ابزارها و محیط تولید و توزیع‌ پیام‌های انتخاباتی، شناخت انگیزه‌ها، راهبردها و تاکتیک‌های تولید و توزیع‌کنندگان پیام های انتخاباتی ضرورت این روزهای کشور است که مردم را در قبال سونامی اخبار مشارکت زدا بیمه می کند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت در پایان با تبیین تاکتیک های رسانه ای معارض در خصوص انتخابات بر ضرورت هوشیاری روابط عمومی ها برای پوشش سریع و جامع هر رویداد احتمالی تاکید کرد و گفت: اگر  راهبردهای روابط عمومی ها در آرایش جدید رسانه ای با توجه  امکان تولید و انتشار اخبار برای هر فرد، در هر زمان و هر جا ، "روایت اول و برتر" نباشد دیگران با انگیزه های  غیرمسئولانه، آن ها را پوشش و وقایع را تحریف می کنند.

محسن نایبی معاون استاندار و صائبی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران نیز در جمع در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران ، بر هوشیاری و آمادگی  مدیران روابط عمومی قبل و روز انتخابات تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha