• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402121712259
  • خبرنگار : 71505

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد

خام‌فروشی و کمبود صنایع تبدیلی از مشکلات استان فارس

خام‌فروشی و کمبود صنایع تبدیلی از مشکلات استان فارس

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها گفت: خام‌فروشی و کمبود صنایع تبدیلی از مشکلات فارس است.

به گزارش ایسنا، سینا ساریخانی در نطق پیش از دستور خود در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند و حضور چشمگیر و آگاهانه مردم افزود: نمایندگان منتخب و مسئولان باید قدر این مردم شریف را بدانند. مردمی که در شرایط سخت و دشوار اقتصادی، معیشتی و اجتماعی نظام و کشورشان را تنها نمی‌گذارند. خدمت به این مردم نجیب، افتخار و فرصت بزرگیست که نصیب هر کسی نخواهد شد.

وی در ادامه به بیان مشکلات استان فارس پرداخت و گفت: مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی که امروز در استان فارس وجود دارد، باعث مسائل زیادی از جمله بیکاری، ناامیدی و بی‌انگیزگی و نشانه گرفتن امنیت سرمایه‌گذاری شده و این مسئله بیش از آنکه دغدغه مدیران و مسئولین استان باشد، دغدغه مردم و بخش خصوصی است. 

وی اظهارکرد: یکی از مشکلات مهم استان خشکسالی‌های اخیر که علاوه بر ایجاد مشکل برای تامین آب شرب،  اقتصاد استان را در بخش صنعت و کشاورزی نیز با بحران جدی روبرو کرده است. سازگاری با کم آبی و پیگیری حل مشکل بحران آب در فارس باید یکی از ضروریات جدی مسئولان استان باشد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، تاکید کرد: از دیگر مواردی که در استان فارس وجود دارد خام فروشی و کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات معدنی و کشاورزی است. خام فروشی یکی از مباحث جدی در عقب ماندگی بخش تولید و اقتصاد استان است. فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، بیشتر باعث ارتقای سطح سرمایه‌گذاری در استان شود و همین امر موجب کمک به رونق اقتصاد مردم خواهد شد.  بنابراین باید فرآوری محصولات در داخل استان به دستور کار اضافه شود و با نگاه تخصصی و علمی مورد سنجش و پایش قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه کم‌کاری و کم لطفی بعضی از مدیران و مسئولان عامل عقب افتادگی استان در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است. عدم استفاده درست از منابع و مدیران و نیروهای بومی و متخصص و متعهد که با زیر و بم مشکلات و مزیت‌های منطقه آشنا هستند از دیگر مشکلات استان فارس است.

وی تاکید کرد: استان فارس سرشار از ظرفیت و ثروت است و شایسته است مردم در دستیابی به سهمشان از این ثروت و منابع در اولویت باشد و پسندیده نیست استان فارس درگیر مسائلی باشد که مردمش، گرفتار مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی، حتی در خرید اقلام ضروری باشند. امیدوارم مسائل و مشکلات کشور و به ویژه فارس با هماهنگی، همکاری، تعامل و همراهی زیر مجموعه‌های قوه مجریه ، مقننه، قضائیه و شورای عالی استان‌ها حل و یا از حجم مشکلات کاسته شود. بی‌شک آنچه باعث سرافرازی و سربلندی می‌شود خرسندی مخلوق و خوشنودی خالق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha