• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122114830
  • خبرنگار : 71415

سفر ماکرون به اوکراین باز هم به تعویق افتاد

سفر ماکرون به اوکراین باز هم به تعویق افتاد

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد سفر امانوئل ماکرون به اوکراین یک بار دیگر به تاخیر افتاده در هفته‌های بعدی انجام می‌شود.

ه گزارش ایسنا، این سومین بار از ماه فوریه تاکنون است که سفر برنامه‌ریزی شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به اوکراین به تاخیر می‌افتد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ماکرون پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد در ماه فوریه به اوکراین رفته و در جریان این سفر یک توافق امنیتی دوجانبه را با «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی خود امضا کند. این تاخیر در پی سفر زلنسکی به پاریس در آن ماه برای انعقاد این توافق صورت گرفت.

دیپلمات‌ها بعدا تاریخ دومی را برای این سفر ماکرون به اوکراین اعلام و تاکید کردند که در ابتدای مارس انجام می‌شود که بعدا به اواخر هفته جاری موکول شد.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای که بعد از گفت‌وگوی تلفنی این دو رهبر در اوایل روز یکشنبه  برگزار شد، اعلام کرد: «این دو رئیس دولت در این گفت‌وگو توافق کردند در تماس نزدیک، به‌ویژه برای هماهنگ کردن سفر رئیس جمهور فرانسه به اوکراین که می‌بایست در هفته‌های آینده برگزار شود، باقی بمانند.»

این تاخیر چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که ادعا می‌شود یک موشک روسی با فاصله چند صد متری رئیس‌جمهور اوکراین و نخست‌وزیر یونان در اودسا فرود آمده و به زیرساخت‌های بندری شهر اودسا برخورد کرده است. ماکرون همچنین قرار بود سفری به اودسا داشته باشد.

ماکرون در هفته‌های اخیر موضعی تند علیه روسیه اتخاذ و مسکو را به رفتار تهاجمی‌تر در قبال فرانسه و اروپا متهم کرده و همچنین تهدید کرده که مسکو باید در جنگ اوکراین شکست بخورد.

او اوایل اسفند پیشنهاد جنگ‌طلبانه اعزام سربازان غربی به اوکراین را مطرح کرد و از اروپایی‌ها خواست اقدامات فوری‌تر را برای کمک به اوکراین انجام دهند اما با واکنش منفی بسیاری از متحدان غربی خود روبرو شد.

به نوشته رویترز، دو منبع دیپلماتیک گفتند ریاست جمهوری فرانسه در حال بررسی گسترش ابعاد سفر پیش روی ماکرون به اوکراین و شامل شدن حضور چند تن دیگر از سران دولت‌های غربی به همراه ماکرون در این سفر به جای اجرای یک سفر دوجانبه ساده است و هدف از این پیشنهاد نشان دادن اتحاد در میان متحدان غربی و همبستگی آنها در قبال اوکراین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha