• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011909209
  • خبرنگار : 71516

انزوای صهیونیست‌ها در جهان بیشتر می‌شود

شکایت مرکز نظارت بر رفتارهای نژادپرستانه در لهستان از سفیر رژیم اشغالگر

شکایت مرکز نظارت بر رفتارهای نژادپرستانه در لهستان از سفیر رژیم اشغالگر

انزوای رژیم صهیونیستی در جهان و به ویژه در اروپا که تا دیروز جزو بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر بود روز به روز بیشتر می‌شود و با ادامه جنایت‌هایش در حق مردم غزه با انتقادات زیادی از سوی کشورهای اروپایی روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، به دنبال جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم این منطقه یک کمپین اروپایی دولتی و مردمی برای مجازات رژیم اشغالگر به دلیل جنایت‌های روزانه‌اش علیه فلسطینی‌ها در غزه آغاز شده است.

در این راستا مرکز نظارت بر برخوردهای نژادپرستانه در لهستان شکایتی را به دادستان کل لهستان در شهر ورشو علیه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور درباره انتشار محتوای نژادپرستانه ارائه کرد.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، این مرکز اعلام کرد محتوای اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که وی مرتکب جرایم بسیار خطرناکی شده است که باید دفتر دادستان کل لهستان درباره آن تحقیق کند.

این مرکز به اظهارات اخیر سفیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه تلویزیونی در روز چهارشنبه اشاره کرد که در آن سیاستمداران لهستانی را به ضد یهودیت متهم کرده و با توصیف فلسطینی‌ها به «وحشی‌ها» اظهارات نژادپرستانه‌ای را علیه آنها ایراد کرد.

این اظهارات با محکومیت بی‌سابقه‌ای در لهستان مواجه شد و سفیر رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه لهستان احضار شد.

این مرکز تأکید کرد: سفیر اسرائیل بر اساس ماده ۲۵۵ قانون مجازات‌ها مرتکب یک اقدام ممنوع شده است. وی به انزجار و نفرت علیه افرادی با تابعیت لهستانی تشویق کرده بود و ما معتقدیم که برخورد سفیر رژیم صهیونیستی بسیار شرم آور است. ارتش اسرائیل اخیرا یک شهروند لهستانی و تعدادی از بی‌گناهان را کشت. این یک جنایت جنگی است. ما در مقابل جنایت‌های شنیع ارتش اسرائیل ساکت نمی‌نشینیم و جهان باید به این وحشی‌گری پاسخ بدهد.

اهداف این مرکز لهستانی دفاع از مظلومانی است که به دلیل تابعیت‌هایشان یا نژاد آنها مورد ظلم قرار می‌گیرند و به افراد و گروه‌هایی در سرتاسر جهان از جمله افرادی با اصالت یهودی کمک کرده است چرا که از نظر این مرکز موضوع مهم فرد مظلوم است نه نژاد و اصالت وی.

این در حالی است که وزارت خارجه لهستان جمعه سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو را برای تحویل یک یادداشت اعتراض درباره کشته شدن امدادگر لهستانی در نوار غزه در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کارمندان «آشپزخانه مرکزی جهانی» که به کشته شدن هفت تن منجر شد، احضار کرد.

معاون وزیر خارجه لهستان اعلام کرد سفیر رژیم صهیونیستی اخراج نخواهد شد، اما اقداماتی علیه سربازان صهیونیستی که مسؤول قتل امدادگران هستند، اتخاذ خواهد شد.

وی گفت دادستانی لهستان می‌خواهد در تحقیقات رژیم صهیونیستی درباره حمله روز دوشنبه به خودروهای امدادگران شرکت کند چراکه اطلاعاتی که تاکنون درباره حمله رژیم صهیونیستی ارائه شده، قانع کننده نیست.

پنجشنبه دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان تأکید کرد رژیم صهیونیستی باید از کشتن امدادرسان لهستانی در غزه عذرخواهی کرده و اطلاعات کافی را درباره این حادثه بدهد.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی سه‌شنبه گذشته از توقف موقت عملیات خود بعد از کشته شدن هفت تن از اعضای آن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

این سازمان اعلام کرد کشته شدگان از استرالیا، لهستان و انگلیس بوده و برخی از آنها دارای تابعیت‌های آمریکا، کانادا و فلسطین هستند.

رژیم صهیونیستی نیز به «اشتباهات فاحش» در حمله به امدادگران آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه اذعان کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha