• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403012613514
  • خبرنگار : 71967

مشکلات قوانین جدید برای دانشگاه‌های تگزاس

مشکلات قوانین جدید برای دانشگاه‌های تگزاس

ممنوعیت طرح‌های DEI یا همان تنوع، برابری و شمول در آموزش عالی منجر به کاهش بیش از ۱۰۰ شغل در پردیس‌های دانشگاهی در ایالت تگزاس شده است. در سال منتهی به انتخابات، اقدامات مشابهی در دیگر ایالت‌های این کشور نیز از سوی قانون‌گذاران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از AP ، پس از امضای این قانون توسط گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه این ایالت در سال گذشته، دانشگاه‌های سراسر تگزاس برای ایجاد تغییرات دست به کار شدند. قانون ضد DEI در تگزاس که ابوت سال گذشته آن را با اشتیاق امضا کرد، آموزش و فعالیت‌هایی را ممنوع می‌کند که براساس نژاد، رنگ و قومیت افراد انجام می‌شود.

در اوایل ماه جاری میلادی، رئیس دانشگاه تگزاس در آستین که با ۵۲ هزار دانشجو یکی از بزرگترین پردیس‌های دانشگاهی در ایالات متحده است، با ارسال ایمیلی اعلام کرد که این دانشگاه در حال تعطیل کردن بخش پردیس و مشارکت اجتماعی و حذف مشاغل مرتبط به منظور رعایت قوانین است.

بنا به گفته انجمن اساتید دانشگاهی در آمریکا، بیش از ۶۰ کارمند دانشگاه تگزاس در آستین در نتیجه این قانون از کار برکنار شده‌اند. البته این گروه اعلام کرد که این تعداد ممکن است بیشتر از این نیز باشد. این در حالی است که مقامات دانشگاه از تایید تعداد پست‌های حذف شده خودداری کردند. در این میان، مقامات دیگر دانشگاه‌ها در پاسخ به آسوشیتدپرس اعلام کردند که در مجموع ۳۶ موقعیت کاری در این مراکز آموزشی حذف شده است.

در اوایل این هفته نیز مقامات دانشگاه تگزاس در دالاس اعلام کردند که تقریبا ۲۰ شغل مطابق با قانون جدید حذف خواهند شد. تگزاس یکی از پنج ایالتی است که اخیرا قوانینی را در راستای برنامه‌های DEI تصویب کرده است.  فلوریدا اولین ایالتی بود که سال گذشته با حمایت صریح فرماندار جمهوری‌خواه خود، این ممنوعیت را اجرا کرد. در پاسخ به این قانون، دانشگاه فلوریدا در ماه گذشته پایان بیش از ده‌ها شغل را به طور رسمی اعلام کرد.  مسئولان دانشگاه ویسکانسین نیز در ماه دسامبر با قانونگذاران جمهوری‌خواه به توافق رسیدند تا در ازای دریافت بودجه برای افزایش کارمندان و پروژه‌های ساختمانی، برخی موقعیت‌های این قانون را محدود کنند.

 قانونگذاران جمهوری‌خواه که مخالف برنامه‌های DEI هستند، می‌گویند که این برنامه تبعیض‌آمیز است و ایدئولوژی گروه‌های چپ را در نظام آموزشی ترویج می‌کند. برخی پیش‌بینی می‌کنند که در سال انتخابات این موضوع روی نظر رای‌دهندگان آمریکایی تاثیر خواهد گذاشت. در مقابل، طرفداران این قانون می‌گویند که برای تضمین تنوع جمعیت دانشجویی در مراکز آموزشی، اجرای این برنامه‌ها ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha