• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403012714464
  • خبرنگار : 71129

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۲

برجام سند طلب ایرانه،،،واجب‌تر ار برجام ،خون هایی ک داره غرب و سگ وحشی اون صهیونیست میریزه، وونسل کشی و نقض قوانین،یعنی سازمان های بین مللی بچه یک دوماه که زیر آوار و آتش و گرسنگی مونده ول کنه برسه به برجام ،ما هرچقدر لازم باشه غنی سازی و تحقیقات میکنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۹

باسلام مشکلات خاورمیانه ربطی ب اجرای برجام ندارد۰احیای برجام یک سناریو وسرگرمی سیاسی برای ایران۰ایران باید حق ساخت اتم راداشته باشداجرای قوانین بین المللی باید برای جهانیان یکسان باشدچرااسرائیل غاصب اتم داشته باشدمانداشته باشیم۰اسرائیل چکاره است ک بگوید نباید اورانیوم ایران بیش ۶۰ باشد داشتن اتم حق مسلم ماست۰میخواهند مارابابرجام سرگرم وعقب مانده نگاهدارند

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۱۷:۱۱

البته موارد زیاده و شامل فقط برجام نمیشه جنگ روسیه و اوکراین اسراییل و غزه باکو و ارمنستان تنش امارات و عربستان و ..‌ و ....