• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403012916848
  • خبرنگار : 50691

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

مسابقات ربوکاپ در جنبه آموزش فناوری دانشگاه‌هاست

مسابقات ربوکاپ در جنبه آموزش فناوری دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ربوکاپ در جنبه آموزش فناوری دانشگاه هاست و نتیجه آموزش را در این مسابقات می توان شاهد بود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات ربوکاپ در جنبه آموزش فناوری دانشگاه هاست و نتیجه آموزش را در این مسابقات می توان شاهد بود.

وی با بیان اینکه کشور ایران جهش فناوری را بعد از انقلاب اسلامی از مدرسه ها هم آغاز کرد، افزود: مسابقات ربوکاپ نقش تقویت کننده و جهش دهنده به این آموزش ها دارد. هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان یکی از پیش برنده‌های حوزه فناوری در جهان مطرح است که پهپاد و سیستم های کنترل از راه دور در این راستا هستند. در مسابقات ربوکاپ خلاقیت افراد به روز می شود و این مسابقات شبیه المپیاد های علمی است.  

طهرانچی ادامه داد: شرکت کنندگان هجدهمین مسابقات ربوکاپ، امسال نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است و شاهد حضور ۵ کشور خارجی به صورت حضوری و غیرحضوری هستیم.

وی گفت: سطح مسابقات و تیم های شرکت کننده بسیار بالاست و نتیجه این مسابقات را در مسابقات جهانی دیده ایم که دانشجویان و دانش آموزان ما در مسابقات جهانی حائز رتبه می شوند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: امروزه در حوزه آموزش تنها با آموزش علم مواجه نیستیم،آموزش فناوری هم باید از مدرسه و حتی قبل از آن  باید داده شود. کودکان با اسباب بازی های لگویی باید فناوری را یاد گیرند. برگزاری مسابقات ربوکاپ کمک می کند که تربیت نوجوانان و جوانان دربستر حقیقی صورت گیرد و آن ها در محیط پر نشاط قرار گیرند. امروزه با فضای مجازی و هوش مصنوعی آموزش داده مبنا جای خود را به آموزش خلاق و نوآور داده است  که در این میان، بحث رباتیک جایگاه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه هزینه های ربوکاپ بسیار بالاست، گفت: باید حوزه فناوری دولت این بخش را در عدالت آموزشی بگنجاند تا به تمام نقاط کشور توزیع شود. دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می کند که این مسابقات ادامه دار باشد. همچنین ضرورت دارد، نظام تعلیم و تربیت برای تربیت فناور که امروز نیاز جامعه است بخش هایی را تعیین کند. در آموزش و پرورش به این مسئله با جدیت پرداخته نمی شود و باید شاهد تربیت علمی و فناوری باشیم و تنها به تربیت علمی توجه نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha