• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403023021888
  • خبرنگار : 71505

شهردار منطقه۲۱ تهران اعلام کرد

اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد

اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد

شهردار منطقه۲۱ تهران از اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب پایتخت تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پوریافر در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به گزارش ارائه شده ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در بازدید از محله چیتگر شمالی، گفت: منطقه ۲۱ خصوصیتی دارد که هیچ منطقه ای ندارد. در حقیقت تلفیق صنعت و سکونت تبعاتی دارد که باید فکری به حال آن کرد. بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شناور و وجود خودروهای کارکنان در بافت منطقه مزاحمت هایی برای اهالی ایجاد کرده است.

وی افزود: تردد کامیون‌ها باعث خرابی آسفالت معابر این محله شده است. از سویی دیگر دوگانه بودن مسئولیت شهرک‌ها کار را برای ما سخت کرده و جمع‌آوری پسماند، آسفالت، روشنایی معابر، خط‌کشی و دیگر امور شهرک‌ها را شهرداری انجام می‌دهد؛ اما شهرداری نسبت به سرای محله اقدام کرده و یکی از شهرک‌ها در این مورد از ما شکایت کرده است. ما در چندین شهرک با چنین مشکلاتی رو به رو هستیم.

پوریافر با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند خدمات خود را قطع کند و در این صورت نارضایتی گسترده ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: مشکلات شهرک دانشگاه قدیمی است و به دهه ۶۰ بر می‌گردد؛ اما با این وجود سعی می‌کنیم خدمات را در این شهرک ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با کمک معاونت حمل و نقل و ترافیک این وعده را گرفتیم که تعداد زیادی اتوبوس تحویل بگیریم و نیاز را به صفر برسانیم، گفت: خط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو و یا حتی خط چهار به صورت اکسپرس از بیمه تا تهرانسر می‌تواند مشکل را حل کند که البته خط چهار منتفی است. درخواست ما این بود که تراموا، ال آرتی و بی آرتی و هریک از این طرح ها که قرار است اجرا شود، به منطقه ۲۱ نیز برسد و مشکلات حمل و نقل این منطقه را برطرف کند.

پوریافر با بیان اینکه رینگ اول شبکه فاضلاب منطقه تا پایان خرداد ماه به شبکه فاضلاب پایتخت متصل می شود؛ اما فاضلاب محله وردآورد با مشکل روبه روست، تأکید کرد: درمانگاه مجهزی در ویلاشهر در حال راه اندازی است و نیمه تیرماه به بهره برداری خواهد رسید. هرچند نیاز منطقه را جبران نمی‌کند و با وجود اینکه وظیفه ما نیست که با سرمایه گذاران وارد مذاکره شدیم. برای راه اندازی کلانتری نیز زمین هایی پیشنهاد دادیم تا مشکل امنیتی منطقه نیز رفع شود.

وی با اشاره به ساخت سه پل عابر پیاده و جایگزینی با پل‌های فعلی، گفت: عمده محلات، ساختمان‌های سه طبقه دارند. شهرک شهرداری، دانشگاه، ویلاشهر و چیتگر شمالی و جنوبی محلات ۶۰ ساله هستند و ساختمان‌ها بافت ریزدانه دارند و نیاز به کمک دارند که در طرح تفصیلی مشمول نوسازی بافت شوند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه فرسودگی این محلات مصوبه کمیسیون ماده پنج دارد، گفت: امیدواریم در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این مصوبه تأیید شود. ما در گذشته از ساختمان فرسوده نام می بردیم نه بافت فرسوده. اگر گذر اجازه دهد می‌توان در این محلات نیز مجوز طبقه تشویقی داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha