• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1404092415917
  • خبرنگار : 71664

وزیر رفاه:

اطلاعات خانوارهای کودکان بازمانده از تحصیل در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

اطلاعات خانوارهای کودکان بازمانده از تحصیل در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح «هم‌نوا» از ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: بر این اساس، حدود ۷۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، دو تا ۳ روز در هفته‌، در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، احمد میدری در حاشیه «رویداد راهبرد عدالت در کیفیت آموزشی» که امروز (۲۴ آذر) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت آموزش و پرورش، ارتباط موضوعی دارد و «مهارت‌آموزی» ارتباط موضوعی میان این دو وزارتخانه است. مهارت‌آموزی به‌ویژه در دوره متوسطه دوم بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که  انتهای نظام آموزشی است. هنگامی که دانش‌آموزان چشم‌انداز روشنی از آینده شغلی خود داشته باشند، انگیزه خانواده‌ها برای مشارکت و حمایت از فعالیت‌های مدرسه‌ای افزایش می‌یابد.

او درباره اجرای پروژه تحول نظام مهارت‌آموزی توضیح داد: طرح «همنوا» را از مهرماه امسال آغاز کرده‌ایم. در این طرح، امکانات فیزیکی وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به اشتراک گذاشته می‌شود. بر این اساس، حدود ۷۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، دو تا ۳ روز در هر هفته‌ در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اجرای طرح همنوا آغاز شده و دانش‌آموزان از این طرح به خوبی استقبال کرده‌اند. این امکانات را در قالب مراکز هیات‌امنایی و با اشکال مختلف با بخش خصوصی به اشتراک گذاشته‌ایم. مشارکت بخش خصوصی در تعیین محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار از وجوه این اشتراک‌گذاری است.

او  درباره همکاری‌های متقابل میان هنرستان‌ها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: هنگام تعطیلی مدارس، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از فضای هنرستان‌های کشور استفاده کند که این موضوع به بهره‌وری بهتر از فضاهای آموزشی کمک می‌کند.

وضعیت خانوارهای کودکان بازمانده از تحصیل در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

میدری درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل گفت: گزارش‌های شناسایی وضعیت خانوارهای کودکان بازمانده از تحصیل را آماده و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌دهیم. همچنین نهادهای حمایتی نیز در این مسیر همکاری می‌کنند تا کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگردند.

تفکیک دانش‌آموزان اقدامی نادرست است

او با بیان اینکه «عدالت» صفر و یک نیست، توضیح داد: عدالت، ایده‌ای تاریخی است که همواره مورد توجه بوده و باید دید در شرایط امروز چه وجوهی از آن قابلیت تحقق دارد. تأکید رئیس‌جمهور بر این است که سیاست‌های آموزشی نباید تنها بر افزایش دسترسی متمرکز باشد، بلکه باید مبتنی بر برابری باشد. این نگاه برابری به معنای پرهیز از تفکیک دانش‌آموزان است و بنابراین تفکیک دانش‌آموزان اقدامی نادرست است. شرایط می‌بایست به نحوی باشد که حس همبستگی ایجاد شود.  

میدری گفت: وزارت آموزش‌وپروش همیشه به دنبال این است که از نظر محتوای آموزشی در اختیار قرار گیرد و باید به مدرسه به‌عنوان کانون اصلی حل مسائل آموزشی و اجتماعی نگاه کرد. شعار محله‌محوری رئیس‌جمهور نیز در همین راستا قابل تفسیر است، چرا که مدرسه یکی از مهم‌ترین کانون‌های محله محسوب می‌شود. مساله تفکیک دانش‌آموزان در مدارس با ماهیت مختلف وجود دارد و باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله در عدالت آموزشی، جدا نشدن سفره‌های طبقات مختلف اجتماعی در نظام آموزش است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha