به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسانه محلی ییکای (Yicai)، این خودروساز لوکس آلمانی پس از انتشار گسترده یادداشتی در اوایل امروز، این طرح را تائید کرد. این یادداشت نشان داد که پورشه تمام ایستگاههای شارژ خودساخته در چین را تعطیل خواهد کرد و به سمت همکاری عمیقتر با اپراتورهای شارژ تغییر جهت خواهد داد.
این خودروساز اعلام کرد شبکه شارژ خودساخته پورشه در چین به تدریج از اول مارس ۲۰۲۶ فعالیت خود را متوقف خواهد کرد و حدود ۲۰۰ ایستگاه شارژ را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
پورشه چین اعلام کرد که برای هماهنگی بهتر با خواستههای فعلی و اولویتبندی راحتی و تجربه کاربر، تصمیم گرفته است خدمات شارژ پرقدرت خود را بهینه کند.
بر همین اساس، مراکز شارژ پورشه در چین از نقشه شارژ برنامه تلفن همراه آن حذف خواهند شد.
پورشه در سال ۲۰۰۱ وارد بازار چین شد و چندین سال رشد پایدار فروش را تجربه کرد. چین در سال ۲۰۱۵، به بزرگترین بازار واحد پورشه در سطح جهان تبدیل شد و تا سال ۲۰۲۱، فروش این خودروساز در چین، به ۹۵ هزار و ۶۷۱ دستگاه رسید.
اما در بحبوحه برقیسازی سریع خودرو در چین و عرضه مدلهای لوکس داخلی متعدد، فروش پورشه با فشار قابل توجهی روبرو شده است. به دنبال کاهش فروش، پورشه در اوایل امسال برنامههایی را برای کاهش شبکه فروش خود در چین اعلام کرد و قصد دارد شبکه خود را تا سال ۲۰۲۷، به حدود ۱۰۰ مکان کاهش یابد.
بر اساس گزارش سی نِو پست، چندین رسانه محلی در دسامبر ۲۰۲۴، گزارش دادند پورشه چین قصد دارد نیروی کار خود را حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.
انتهای پیام


نظرات