• یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۸۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8206-03659

قائم مقام اجرايي ايران خودرو: * واردات خودرو تنها سبب ايجاد رانت و پورسانت براي عده‌اي در داخل مي‌شود *واردات خودرو بر روند كاري ايران‌خودرو تاثيري نمي‌گذارد

قائم مقام اجرايي ايران خودرو:
* واردات خودرو تنها سبب ايجاد رانت و پورسانت براي عده‌اي در داخل مي‌شود 
*واردات خودرو بر روند كاري ايران‌خودرو تاثيري نمي‌گذارد
« واردات خودرو نه تنها سبب افزايش كيفيت خودروهاي داخلي نمي‌شود، بلكه فقط سبب ايجاد كار براي خارجي‌ها و رانت و پورسانت براي عده‌اي در داخل مي‌شود.» سيدجواد دهنادي ـ قائم مقام اجرايي شركت ايران خودرو ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) افزود:« خودروسازان خارجي با دمپينگ سبب ضربه‌زدن به صنعت خودروي داخل مي‌شوند.» وي تاكيد كرد:« كساني كه واردات خودرو را آغاز كرده‌اند، از صنعت خودرو و تحولات اين صنعت در ايران بي‌خبرند.» وي با طرح اين سوال كه واردات خودرو در دهه 70 چه تاثيري بر كيفيت خودروهاي توليد داخل گذاشت كه امروز بگذارد؟ افزود:« امروز نيز، اين شركت امسال چندين خط جديد را براي افزايش كيفيت بهره‌برداري كرد كه اين نه به دليل واردات بلكه به دليل شعور مجموعه براي افزايش كيفيت بوده است. كشوري مثل ژاپن نيز در ابتدا وسايل بدون كيفيت توليد مي‌كرد اما اكنون توليدات با كيفيت مناسب عرضه مي‌كند.» وي ادامه داد:« اگر مي‌خواهيم خودروهاي به روز توليد كنيم بايد از شركت‌هاي خارجي دعوت كنيم، در ايران خودرو توليد كنند تا با مشكلات توليد در ايران، مثل بوروكراسي اداري، فرهنگ و توان صنعتي و قوانين موجود در ايران مواجه شوند، در اين صورت رقابت در صنعت خودرو ايجاد مي‌شود نه اينكه خودروسازي در آن گوشه جهان بدون مشكل خودرو توليد كند و كارخانه‌اي در ايران در مواجه با قوانين دست و پاگير مختلف و تحريم‌هاي گوناگون بخواهد با خودرو ساخته شده خارجي رقابت كند.» وي گفت:« افزايش كيفيت با برنامه‌ريزي موثر و حمايت دولت؛ مانند اعطاي وام با بهره كم به توليدكننده بويژه سازندگان قطعات خودرو داخلي فراهم مي‌شود نه با واردات خودرو.» قائم مقام اجرايي شركت ايران خودرو تصريح كرد:« خودروسازان خارجي ممكن است با فروش خودرو زير قيمت سبب به وجود آمدن بازارهاي جديد در ايران شوند، اما مسلما خدمات پس از فروش اين شركت‌ها گران خواهد بود.» وي در پايان گفت:« اين يك سناريويي است كه در ابتدا با واردات خودرو آغاز شده و در مرحله بعد با كاهش تعرفه مواجه خواهد مي‌شود كه در نهايت صنعت خودروي ايران را نابود خواهد كرد.» انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha