هماكنون سايپا هفدهمين و ايرانخودرو پانزدهمين خودروساز جهان هستند كه تا ايرانخودرو تا دو سال ديگر سه پله صعود خواهد كرد و اين جايگاهها با توجه به شروع مجدد صنعت خودروسازي از سال 1370 مناسب است.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي مفيدي - رييس شركت سهامي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران - در حاشيهي مراسم افتتاح كارخانه ريختهگري ايران خودرو در تاكستان قزوين با بيان اين مطلب گفت: استراتژي دولت، توسعه صادرات در صنعت خودرو و هدفگذاري سالانه نيز صادرات 12 ميليارد دلار خودرو است. به هر حال بايد توجه كرد كه عرضه از تقاضا در حال پيشي گرفتن است و براي گسترش صنعت خودرو بايد به دنبال بازارهاي صادراتي باشيم و صنعت خودرو نيز سعي خواهد كرد با احداث پايگاههاي توليدي در سراسر جهان به دنبال صادرات پايدار باشد.
وي ادامه داد: از اين پس در قراردادها قيد صادرات ذكر خواهد شد و اميدواريم در قراردادها بيش از 20 درصد محصول صادر شود.
مفيدي در زمينه كيفيت خودرو نيز گفت: كيفيت خودرو در ماههاي گذشته روز به روز افزايش يافته و شركت بازرسي كيفيت نيز به دقت كيفيت توليدات را بررسي و گزارش ميكند. البته توقع مصرفكنندگان نيز افزايش يافته كه اين عامل سبب پيشرفت صنعت خودرو خواهد بود.
وي در پاسخ به اين سوال كه با افزايش توليد خودرو، چه فكري براي ظرفيت خيابانها و جادهها شده است؟ گفت: توليد خودرو و مساله جادهها بايد به صورت مجموعه ديده شود و فقط به خودروساز مربوط نميشود. اگر فرض محال بگوييم به دليل نداشتن ظرفيت جادهاي توليد خودرو كم شود، قيمت خودرو به شدت با توجه به نياز جامعه افزايش مييابد؛ به هر حال بايد در كنار توليد خودرو راهسازي نيز افزايش يابد. از طرفي بهترين حالت براي اين كار، ارزان شدن خودرو در كنار فروش سوخت با قيمت واقعي و همچنين حمل و نقل عمومي توسعه يافته است. به همين دليل دولت به حمل و نقل عمومي توجه خاص دارد و در بودجهي امسال نيز موارد بسياري ديده شده است.
انتهاي پيام


نظرات