/همايش تلفن همراه از سياست گذاري تا اجرا/ مدير برنامهريزي ايرانسل: سازمان تنظيم مقررات، بايد بين اپراتورها يك محيط عادلانه ايجاد كند
مدير برنامهريزي و عملياتي ايرانسل گفت: در ايران تعامل اپراتورها از وضعيت مناسبي برخوردار نيست، از اين رو رگولاتوري بايد يك محيط عادلانه بين اپراتورها ايجاد كند؛ همچنين سياستهاي ما در توسعهي تلفن همراه با سياستهاي ساير كشورها متفاوت است؛ از اين رو در اين فضا مطمئنا ادامهي كار بسيار سخت است.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود طلايي با اشاره به تاريخچه و اهداف ايرانسل گفت: اهداف اجراي مادهي 124 برنامهي سوم توسعهي كشور، توسعهي ارتباطات و مخابرات از طريق خصوصيسازي و افزايش رقابت و ارايهي كيفيت مطلوب است، از اين رو اعطاي ليسانس اپراتور دوم با اين هدف در سال 82 آغاز شد.
وي افزود: پروژهي ايرانسل قرار بود در سال 82 آغاز به كار كند، اما به دليل حساسيتهايي كه مجلس شوراي اسلامي بر روي آن داشت، تصويب اين پروژه تا سال 84 كشيده شد و در نتيجه فضايي كه امروز ايرانسل در آن ميخواهد فعاليت كند، با سه سال بسيار پيش متفاوت است؛ چراكه مشتركان تلفن همراه بسيار كم بوده و قيمت تلفن همراه دولتي 440 هزار و آزاد آن يك ميليون بود.
مدير برنامهريزي و عملياتي ايرانسل در ادامه با اشاره به اين كه اعطاي ليسانس اپراتور دوم در سطح ملي و پوشش جغرافيايي كل كشور است، با بيان اين كه اپراتورها براي ادامهي كار مجبورند كه تعرفهها را افزايش دهند، گفت: سازمان تنظيم مقررات، بايد بر اين حوزه نظارت داشته باشند تا در اين ميان مشتركان و اپراتورها دچار ضرر نشوند.
او در پايان با بيان اين كه اپراتور دوم در فاز اول 248 شهر و همچنين 90 درصد و 1584 كيلومتر از جادهها را تحت پوشش قرار خواهند داد، گفت: راهاندازي اين شبكه براي پشتيباني بيش از دو ميليون مشترك خواهد بود.
همچنين دكتر محمدرضا پاكروان - استاد دانشگاه صنعتي شريف - به بررسي توان داخلي در بخش مخابرات پرداخت و گفت: نيروي انساني متخصص در توسعه، تحقيق و صنعت بسيار اهميت دارد.
وي توسعه و بهبود كيفيت و كميت ارايهي سرويسهاي مخابراتي، ايجاد ثروت و ارزش افزودهي ملي مبتني بر كار و علم، اشتغال مفيد و مولد براي نيروهاي مختص كشور، رشد و توسعهي فنآوري، از جمله دلايل حمايت از توليد داخلي است.
پاكروان با بيان اين كه در سه بخش حمايت از تحقيق و توسعه، تست و استانداردسازي و ورود به بازار رقابتي بايد بسترهاي حمايت از توليد داخل انجام گيرد، گفت: حوزهي مخابرات بخشهاي بسيار فراواني دارد كه به طور قطع كشورها نميتوانند در تمام اين زمينه رقابت كنند؛ بنابراين، بايد بخشهاي خاصي را انتخاب كنند و همهي نيروي خود را صرف نتيجه دادن آن كنند، از اين رو سياستهاي اين حوزه با دراز مدت و مديريت منسجم همراه باشد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات