• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8507-14105

نصب كنتورهاي فرعي آب درمجتمع‌هاي مسكوني كارشناس آبفا شهر تهران: اين كار نقش مهمي در كاهش مصرف آب دارد

نصب كنتورهاي فرعي آب درمجتمع‌هاي مسكوني
كارشناس آبفا شهر تهران:
اين كار نقش مهمي در كاهش مصرف آب دارد

در حال حاضر بحث تفكيك كنتورهاي آپارتمان‌ها وجود دارد و سال گذشته به طور آزمايشي اين كار را انجام داديم كه نتايج مثبت آن باعث شد، سازمان مديريت بر روي اين طرح به عنوان يك پروژه‌ي كلي هزينه كند.

حميدرضا شريف واقفي - كارشناس دفتر مديريت مصرف شركت آبفاي شهر تهران - در گفت و گو با خبرنگار انرژي ايسنا از نصب كنتورهاي فرعي در مجتمع‌هاي مسكوني خبر داد و گفت: هم اكنون اين طرح در حال اجرا است و ساكنان مجتمع‌هايي كه امكان نصب اين كنتورها در آن وجود دارد، مي‌توانند با مراجعه به دفتر امور مشتركان شركت آبفا كنتورها را به صورت رايگان تحويل بگيرند و هزينه‌ي آن را از طريق قبض آب به صورت اقساطي پرداخت كنند.

وي، رضايت تمامي ساكنان براي اجراي اين طرح در مجتمع مورد نظر را ضروري دانست و تصريح كرد: بحث حريم خصوصي صاحب ملك امكان صدور قبض براي تمام واحدها را ميسر نمي‌كند و بنابراين ما يك قبض براي مجتمع صادر مي‌كنيم و مديريت ساختمان مي‌تواند بر اساس كنتورهاي مجزا مقدار هزينه مصرف را ميان واحدها تقسيم كند.

كارشناس دفتر مديريت مصرف شركت آبفاي شهر تهران، از همكاري وزارتخانه‌هاي مسكن و نيرو و سازمان نظام مهندسي براي بهبود اجراي اين پروژه خبر داد و ياد آور شد: احداث آپارتمان‌هاي جديد بايد با شيرآلات كم مصرف و لوله‌كشي استاندارد و همچنين كنتورهاي مجزا همراه باشد و مهندس سازمان نظام مهندسي ملزم به نظات اصولي بر روند اين كارهاست؛ در غير اين صورت به آن ساختمان اشتراك آب واگذار نخواهد شد.

شربف واقفي در ادامه افزود: براي جلوگيري از بحران كم آبي، سعي كرديم با اصلاح ساختارهاي شركت و مديريت مصرف اب، بخش تقاضا و مصرف را كنترل كنيم. البته انجام اين كار و صرفه‌جويي مردم مي‌تواند به اندازه‌ي يك سد مصرف و هزينه‌ها را كاهش دهد كه البته بخشي از اين كار بايد با پيشرفت تكنولوژي و بخش عمده‌ي آن با فرهنگ سازي و تلاش گروه‌هاي NGO و مروجان بهينه‌سازي مصرف آب در مدارس و ساير اماكن عمومي صورت گيرد.

وي گفت: در حال حاضر شيرآلات متفاوتي طراحي شده كه در مقايسه با شيرهاي معمولي، آب كمتري را هدر مي‌دهند و از جمله مي‌توان به درافشان‌هايي اشاره كرده كه ميزان مصرف را حدود 11 ليتر در دقيقه كاهش مي‌دهند.

وي، كنترل، نظارت و همكاري شهرداري براي جلوگيري از افزايش انشعابات غير مجاز را ضروري دانست و اذعان كرد: سال گذشته مقدار آب به حساب نيامده حدود 27 درصد بود كه اميدواريم اين ميزان تا سال 2021 به 19 درصد كاهش يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha