• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۸۵ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8509-02742
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرمانده ناجا در مراسم معارفه سردار گريزان: براي تبديل شدن به قدرت بلامنازع در منطقه نيازمند روحيه بسيجي هستيم

فرمانده ناجا در مراسم معارفه سردار گريزان:
براي تبديل شدن به قدرت بلامنازع در منطقه نيازمند روحيه بسيجي هستيم

فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: براي تحقق چشم‌انداز 20 ساله و تبديل شدن به قدرت بلامنازع در منطقه نيازمند روحيه بسيجي در كشور هستيم.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در مراسم توديع و معارفه فرماندهي انتظامي خراسان رضوي ضمن تبريك هفته بسيج گفت: تاريخ دفاع مقدس بدون بسيج و حضور مردم هيچ مبنايي ندارد و اين تشكل، بيشترين نقش را در حفاظت از امنيت داخلي به عهده گرفته است.

وي تصريح كرد: حضور مردم و اعتقاد آنان به ولايت امري است كه دشمنان انقلاب از فهم آن عاجزند و فرمول‌هاي روانشناسي، جامعه‌شناسي، آسيب‌شناسي اجتماعي و جامعه شناسي سياسي آنان در اين زمينه با مشكل شكست مواجه است.

سردار احمدي‌مقدم خراسان رضوي را يكي از استان‌هايي دانست كه پر تراكم‌ترين ماموريت‌هاي نيروي انتظامي در آن انجام مي‌شود.

وي كلانشهر مشهد را مهمترين شهر پس از تهران در زمينه تامين امنيت عنوان و خاطرنشان كرد: راههاي پرتردد، مسافرت‌هاي زيارتي و مهاجرت اتباع افغاني به اين شهر از مهمترين مشكلاتي است كه اهميت تامين امنيت در مشهد را فزوني مي‌بخشد، به طوري كه براي حفظ امنيت و آرامش در خراسان رضوي بايد تلاش ويژه‌اي انجام شود.

فرمانده ناجا با اشاره به قرار گرفتن مشهد در مسير تردد مواد مخدر، تاكيد كرد: با توجه به روي‌آوري استفاده‌كنندگان به مواد مخدر سبك و حركت به سمت اعتياد كريستالي، مقابله با اين بحران بيش از پيش مهم و ضروري به نظر مي‌رسد.

وي تاكيد كرد: قرار گرفتن در مبادي ورودي كشورهاي همسايه موجب بروز مسائل پيچيده و متنوعي شده كه مراقبت و محافظت از مرزها را جدي‌تر مي‌كند.

سردار احمدي‌مقدم، اهميت و توجه نيروي انتظامي به امنيت و حل مشكلات شهري را پس از تهران به استان‌هاي خراسان رضوي، فارس و اصفهان اعلام كرد.

وي با اشاره به اين كه خراسان رضوي در ميان استان‌هاي كشور حايز رتبه برتر از لحاظ ضرايب امنيتي شد، گفت: كارنامه نيروي انتظامي در استان‌هاي كشور در سال 84 نشان دهنده كسب رتبه اولي توسط خراسان رضوي بوده و اين رتبه در شش ماهه اول سال 85 نيز با سه تا چهار درصد ارتقاء نسبت به سال قبل همچنان در اختيار اين استان است.

فرمانده ناجا با اشاره به اين كه معنويت امام رضا(ع) در اين استان موج مي‌زند، اذعان كرد: مشهد شهري بي‌نظير است و به رغم اينكه در كشورهاي همسايه ناامني‌هاي زيادي وجود دارد، اين استان در فضاي امني قرار گرفته و به عنوان يك جزيره امن در منطقه مطرح است.

وي خاطرنشان كرد: نمي‌خواستيم سردار رادان را در شرايط كنوني از خراسان رضوي به جاي ديگري منتقل كنيم، اما ضرورت به وجود آمده در تهران موجب شد تا نيروي فعال و توانمندي را براي به دست ‌گيري سكان امنيت پايتخت انتخاب كنيم كه با توجه به سابقه خراسان رضوي در تربيت و معرفي مديران نخبه به مديريت كشور، اين تغيير به خراسان رضوي تحميل شد.

سردار احمدي‌مقدم، سردار سرتيپ دوم حميد گريزان را فردي پر تلاش و توانمند معرفي كرد و گفت: وي اهل خراسان است و سابقه فرماندهي انتظامي مشهد و معاونت اطلاعاتي را در كارنامه خود دارد.

فرمانده ناجا افزود: سردار گريزان بيش از 10 سال در قرارگاه عملياتي مرصاد و حدود 15 ماه به عنوان فرماندهي انتظامي كرمان مشغول به فعاليت بوده و نتايج بسيار خوبي در كارنامه فعاليت‌هاي وي به چشم مي‌خورد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha