• دوشنبه / ۶ آذر ۱۳۸۵ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8509-02945
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرمانده ناجا: از ارتش، سپاه و بسيج در تأمين امنيت انتخابات استفاده مي‌كنيم تعميرگاه‌هاي موبايل براي جلوگيري از پخش فيلم‌هاي شخصي كنترل مي‌شوند

فرمانده ناجا:
از ارتش، سپاه و بسيج در تأمين امنيت انتخابات استفاده مي‌كنيم
تعميرگاه‌هاي موبايل براي جلوگيري از پخش فيلم‌هاي شخصي كنترل مي‌شوند

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در انتخابات آتي با هيچ مشكلي مواجه نيستيم و از نيروهاي ارتش، سپاه و بسيج براي تقويت نيروي انتظامي در تامين امنيت انتخابات استفاده خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه مراسم توديع و معارفه فرماندهي انتظامي خراسان رضوي در جمع خبرنگاران وضعيت امنيتي كشور در آستانه برگزاري انتخابات را مطلوب ارزيابي كرد.

وي با بيان اين كه ادغام دو انتخابات، زحمات نيروي انتظامي براي تامين امنيت را مضاعف كرده است، گفت: به دليل وجود تعداد صندوق‌هاي بيشتر در انتخابات شوراها و گستردگي اين انتخابات، حفظ و تامين امنيت آن براي نيروي انتظامي دشوارتر شده است.

سردار احمدي‌مقدم با اشاره به هماهنگي‌هاي به عمل آمده براي برگزاري هر چه بهتر انتخابات آتي ابراز اميدواري كرد كه در اين انتخابات مشكلي به وجود نيايد.

وي، نيروي انتظامي را براي ايفاي نقش خود در انتخابات كاملا آماده اعلام كرد و گفت: البته نيروهاي انتظامي به تنهايي براي تامين امنيت انتخابات كافي نيست و براي بهبود وضعيت در اين زمينه از ارتش، سپاه و بسيج نيز به عنوان نيروهاي تقويت كننده استفاده خواهيم كرد.

فرمانده ناجا در پاسخ به خبرنگار ايسنا در خصوص پرونده تكثير و توزيع سي‌دي‌هاي غير اخلاقي منتسب به يك بازيگر اظهار كرد: اين پرونده در دست تحقيق و بررسي است و در آينده نزديك از سوي نهادهاي قضايي، نتايج بررسي‌ها و احكام متهمان آن اعلام خواهد شد.

وي افزود: پخش اين گونه فيلم‌ها، ورود به حريم خصوصي مردم محسوب مي‌شود و خلاف قانون است.

سردار احمدي‌مقدم در توصيه‌اي به بانوان و دختران جوان گفت: رعايت بيشتر احتياط در مراكزي همانند اتاق‌هاي پرو و استخرها براي بانوان ضروري است و بايد در برخورد به افراد فرصت‌طلب كه مقاصد شومي در سر دارند، هوشيارتر عمل كنند.

وي در خصوص راهكارهاي نظارتي نيروي انتظامي براي جلوگيري از توزيع و پخش فيلم‌هاي خانوادگي گفت: نيروي انتظامي بررسي‌ها و نظارت خاصي بر مراكز تعمير گوشي‌هاي تلفن همراه و كامپيوترهاي شخصي دارد و سيستم‌هاي ذخيره اطلاعاتي اين تعميرگاه‌ها توسط نيروي انتظامي كنترل مي‌شود.

فرمانده ناجا همچنين در خصوص كمبود اعتبارات نيروي انتظامي در سال جاري گفت: حدود 50 تا 60 ميليارد تومان در پرداخت حقوقي خود به كارمندان با كسري بودجه مواجهيم كه اميدواريم اين كمبود در لايحه متمم بودجه مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه مشكل كمبود اعتبارات در همه دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: اميدواريم سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ارقام پيش‌بيني شده توسط نيروي انتظامي كه قبلا قول تخصيص آن توسط رييس جمهوري داده شده بود را در متمم بودجه در نظر گيرد.

سردار احمدي‌مقدم افزود: در ماموريت ما براي تامين امنيت مرزهاي شرقي كشور اعتباري در بودجه پيش‌بيني نشده بود و نيروي انتظامي از منابع موجود در داخل خود سازمان، اين هزينه‌ها را تامين كرد.

وي در خصوص انتقادهاي وارده به بحث تعويض لباس نيروي انتظامي با تاكيد بر آزادي اظهار نظر گفت: اين تغيير لباس هزينه اضافي براي نيروي انتظامي در بر نداشت و اعتبار آن از محل مبلغ استحقاقي بودجه لباس تامين شد.

فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه اين تغيير لباس هيچ هزينه‌اي مازاد بر آن چه در بودجه ديده شده بود به ناجا تحميل نكرد، افزود: حتي لباس‌هاي جديد ارزان‌تر از البسه قبلي است و اين تغيير لباس به تدريج در مناطق انتظامي مختلف كشور اعمال خواهد شد.

وي با اشاره به گلايه‌مندي مردم از كلانتري‌ها و راهنمايي و رانندگي گفت: بيشترين اعتراضات مردمي در اين بخش است و تغيير ساختار سازماني نيز عمدتا براي تقويت كلانتري‌ها و راهنمايي و رانندگي‌ها صورت مي‌گيرد.

سردار احمدي‌مقدم خاطرنشان كرد: آموزش‌هايي براي استانداردسازي رفتار نيروهاي سازمان در حال انجام است و برآوردهاي اجتماعي ما از افزايش رضايت‌مندي مردم حكايت دارد.

فرمانده ناجا اظهار اميدواري كرد با جبران كمبود امكانات و اعتبارات و همچنين ارتقاي رفتاري كارمندان، بتوانيم رضايت‌مندي مردم را افزايش دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha