• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8512-06434
  • خبرنگار : 71295

يك مقام مسوول درسفارتخانه ايران درامارات: جزايري شايد در امارات باشد،شايد هم نباشد طي 48 ساعت اخيردور جديدي ازفعاليت‌هاي قضايي وامنيتي شروع شده است

يك مقام مسوول درسفارتخانه ايران درامارات:
جزايري شايد در امارات باشد،شايد هم نباشد
طي 48 ساعت اخيردور جديدي ازفعاليت‌هاي قضايي وامنيتي شروع شده است

يك مقام مسوول در سفارتخانه‌ي ايران با بيان اين‌كه دلايل مستند و واقعي مبني بر حضور جزايري در امارات به دست نيامده است،گفت در امارات متحده‌ي عربي طي 48 ساعت اخير دور جديدي از فعاليت‌هاي قضايي و امنيتي شروع شده است.

يك مقام مسوول در سفارتخانه‌ي ايران در امارات متحده‌ي عربي، در مورد اخبار جديد دستگيري شهرام جزايري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: طي دو روز گذشته خبر جديدي از دستگيري جزايري در دست نداريم. از زمان اختفاي شهرام جزايري در تاريخ 1/12/85 شايعاتي مبني بر آمدن جزايري به امارات مطرح شد و به مراجع قضايي اخبار پراكنده‌اي مبني بر اينكه متهم به امارات فرار كرده واصل شد.

وي با اشاره به انجام اقدامات مراجع ذيصلاح اماراتي براي شناسايي و دستگيري جزايري، گفت: موضوع در تمام سطوح مورد پيگيري قرار گرفته و مسوولان دولت امارات همكاري خوبي با پليس بين‌المللي و اينترپل امارات داشته‌اند.

اين مقام مسوول افزود: در طول سال تعداد زيادي از متهمان كه از كشور گريخته بودند با همكاري مراجع ذيصلاح امارات به كشور برگردانده شده‌اند.

وي با بيان اينكه تا چهارشنبه شايعات دستگيري جزايري توسط برخي از رسانه‌ها مطرح شد، گفت: اين موضوع باعث راه افتادن شايعات گسترده در خصوص دستگيري شهرام جزايري شد اما واقعيت نداشت.

اين مقام مسوول با بيان اينكه از دستگيري برخي افراد كه ظاهرا شبيه شهرام جزايري بودند ابراز تعجب كرد و افزود: مراجع ذي‌صلاح اماراتي از رواج شايعات گسترده در مورد دستگيري افرادي شبيه شهرام جزايري اظهار تعجب مي‌كردند.

وي با تاكيد بر اينكه مشخص نيست كه منشا اين شايعات كجاست؟ گفت: دستگيري افرادي شبيه شهرام جزايري از سوي سفارتخانه‌ي ايران در امارات تكذيب مي‌شود.

اين مقام مسوول با تاكيد بر اينكه طي 48 ساعت اخير دور جديدي از فعاليت‌هاي قضايي و امنيتي شروع شده است، افزود: با توجه به وصول اطلاعات پراكنده‌ي جديد دور جديدي از فعاليت‌هاي قضايي و امنيتي شروع شده اما تاكنون هيچگونه قرايني دال بر حضور شهرام جزايري در امارات به دست ما نرسيده است.

وي با بيان اينكه اخبار پراكنده‌اي وجود دارد اما دلايل مستند و واقعي مبني بر حضور جزايري در امارات به دست نيامده است، گفت: جزايري شايد در امارات باشد شايد هم در امارات نباشد.

اين مقام مسوول افزود: تمام اخبارهاي واصله در مورد دستگيري افرادي شبيه شهرام جزايري دقيق نبوده و هيچكدام از مراجع ذيصلاح اماراتي اعلام نكرده‌اند كه كسي را دستگير كرده‌اند اما برخي اخبار پراكنده مبني بر اين موضوع وجود داشته است. ما انكار نمي‌كنيم كه مراجع ذيصلاح امارات تحقيقات گسترده‌اي در اين زمينه داشته‌اند.

وي با بيان اينكه مراجع ذيصلاح امارات تاكنون چه تعدادي را دستگير كرده‌اند و يا در مظان اتهام قرار داده‌اند، روشن نشده است؛ گفت: مطمئنا سفارتخانه با عنوان رسمي‌ترين و مهمترين مرجع بايد ابتدا از اين موضوع مطلع شود.

وي درباره‌ي اينكه شايعه‌ي حضور شهرام جزايري در امارات بهانه‌اي براي خروج وي از مبادي خروجي ديگر كشور بوده است؟ گفت: دقيقا به اين موضوع اعتقاد دارم كه در اين قضيه‌ي پيچيده مثل موضوع شهرام جزايري بايد همه‌ي احتمالات را مدنظر قرار داد.

اين مقام مسوول افزود: تمام قراين دال بر اينكه جزايري فرصت پيدا كند به امارات برسد نبايد احتمالات ديگر را ناديده گرفت و اين وظيفه‌ي مسوولان قضايي و امنيتي كشور است كه در كنار پيگيري موضوع در امارات ساير احتمالات را مدنظر قرار دهند.

وي گفت: طرح نام كشور امارات از سوي برخي متهمان متواري منطقي‌ترين راه براي فرار است و آنهم به دليل قوانين سهل امارات در اعطاي ويزا است كه هر فردي از طريق اينترنت مي‌تواند دريافت كند. وجود پروازهاي متعدد، راه‌هاي قاچاق انسان از عوامل ديگر مطرح شدن امارات است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha