• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8605-07695

بوش تاريخ کنفرانس تغييرات جوي را اعلام کرد

بوش تاريخ کنفرانس تغييرات جوي را اعلام کرد

جورج بوش، رييس جمهوري امريکا اعلام کرده است که دولتش ماه آينده ميزبان يک کنفرانس چندمليتي در زمينه تغييرات آب و هوايي در واشنگتن خواهد بود.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، کاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام كرد: سازمان ملل، اتحاديه اروپا و 15 عدد از اقتصادهاي مهم دنيا را به گفت‌وگوهاي بلندپايه روزهاي 27 و 28 سپتامبر دعوت کرده است.

بي‌بي‌سي همچنين نوشت: در اين گفت‌وگوها تلاش خواهد شد زمينه براي توافقي تا سال 2008 بر سر يک هدف بلندمدت براي کاهش ميزان تصاعد گازهاي گلخانه اي فراهم شود.

دانشمندان مي گويند که انباشت اين گونه گازها باعث افزايش غيرطبيعي دماي زمين شده است.

رييس‌جمهوري امريکا ابتدا روز 31 مه چندي پيش از اجلاس گروه 8 در آلمان پيشنهاد برگزاري چنين کنفرانسي را داد.

بوش در دعوتنامه خود آورده است: مي‌خواهد اين کنفرانس تا سال 2008 به موافقتنامه‌اي جهاني تحت عنوان «کنوانسيون تغييرات جوي» سازمان ملل منجر شود.

امريکا از نمايندگان استراليا، برزيل، کانادا، چين، فرانسه، آلمان، هند، ايتاليا، اندونزي، ژاپن، مکزيک، روسيه، آفريقاي جنوبي، کره جنوبي و ژاپن و همچنين اتحاديه اروپا و سازمان ملل دعوت کرده است تا در کنفرانسي به ميزباني کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، شرکت کنند.

بوش در اجلاس سران گروه 8 با کاهش قابل توجه اما نامشخص گازهاي گلخانه‌اي و مذاکره براي يافتن چارچوبي که تا پايان سال 2009 جايگزين پيمان کيوتو شود موافقت کرد.

دولت امريکا از امضاي پيمان کيوتو که اهدافي را براي کاهش تصاعد گازهاي گلخانه‌اي تا سال 2012 تعيين مي کند خودداري کرده است چرا که آن را به ضرر اقتصاد آمريکا مي داند.

اما بوش در ماه مه هنگام اعلام تصميم خود براي برگزاري کنفرانس ماه آينده گفت دولت او تغييرات آب و هوايي را جدي مي گيرد.

رييس جمهور آمريکا در آن زمان گفت: امريکا براي ايجاد يک چارچوب تازه در زمينه تصاعد گازهاي گلخانه‌اي براي زماني که پيمان کيوتو منقضي شد با کشورهاي ديگر همکاري خواهد کرد.

بوش همچنين تکرار کرد که راه‌حل مشکل گرمايش زمين در توسعه فناوري هاي تازه نهفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha