• جمعه / ۲۱ دی ۱۳۸۶ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8610-10554
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

خطر سقوط قنديل‌هاي يخي را جدي بگيريد!

خطر سقوط قنديل‌هاي يخي را جدي بگيريد!

يكي از مناظر زيبا در فصل زمستان تشكيل قنديل‌هاي يخي است كه از لبه شيرواني‌ها، بالكن‌ها و ... آويزان مي‌شود.در يك روز آفتابي پرتو خورشيد بر روي اين قنديل‌ها همانند چلچراغ‌ها، صحنه‌هاي بي‌بديل و زيبايي را شكل مي‌دهد كه گاه بهت انسان را برمي‌انگيزد، اما اين صحنه‌هاي زيبا در صورت بي‌توجهي و سهل‌انگاري ممكن است سبب بروز حوادثي شود كه صدمات جبران‌ناپذيري را به همراه دارند.

به گزارش گروه «حوادث» ايسنا، اين قنديل‌ها هنگام جدا شدن و سقوط به پايين بسيار خطرساز هستند، به طوري كه در صورت برخورد با افراد و عابران امكان بروز آسيب‌هاي جاني فراوان براي آنها وجود دارد.

بر اين اساس كارشناسان سازمان آتش‌نشاني تهران براي پيشگيري از حوادث ناشي از سقوط قنديل‌هاي يخي به شهروندان توصيه مي‌كنند كه هنگام عبور از معابر مواظب سقوط قنديل‌هاي يخي آويزان از شيرواني‌ها، ناودان‌ها، لبه ساختمان‌ها، شاخه درختان، سايه‌بان مغازه‌ها و هر نوع ارتفاعي كه اين قنديل در آن شكل گرفته‌اند، باشند.

قنديل‌هاي ايجاد شده بايد از سوي مسوولان واحدهاي مسكوني، تجاري، اداري و ... شناسايي و پاكسازي شوند.

آب شدن قنديل‌ها و ريزش قطرات آب بر روي تابلوها، كابل‌ها و پست‌هاي برق باعث ايجاد اتصالي، آتش‌سوزي و يا برق‌گرفتگي مي‌شود، از اين رو لازم است نسبت به رفع آن اقدام شود.

همچنين با توجه به يخبندان و يخ‌زدگي شديد سطح معابر، پياده‌روها بويژه در محل‌هاي كم تردد و داخل كوچه‌ها براي جلوگيري از زمين خوردن رهگذران و جراحات شديد جسمي، اهالي محل بايد هرچه سريعتر نسبت به رفع لغزندگي و جمع‌آوري برف و يخ اقدام كنند. در معابر عمومي نيز سازمان‌هاي ذيربط و شهرداري‌ها بايد عمليات شن‌ريزي و پاكسازي يخ‌هاي ايجاد شده را انجام دهند.

به گزارش ايسنا در توصيه ديگر كارشناسان آتش‌نشاني آمده است كه شهروندان از ايستادن و توقف زير قنديل‌هاي يخي جداً خودداري كنند.

ايجاد قنديل‌هاي يخي در سطح زمين و كف معابر نيز بسيار لغزنده و خطرناك بوده و امكان دارد موجب سقوط افراد و بريدگي اعضاي بدن و آسيب جدي به آنان شود، بنابراين جا دارد از عبور بر روي اين قنديل‌ها خودداري شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha