• دوشنبه / ۶ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8703-03097

گوشت گوساله باكيفيت؛ 8هزار تومان رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گاوي تهران: در نيمه دوم سال با مشكل كمبود گوشت مواجه مي‌شويم

گوشت گوساله باكيفيت؛ 8هزار تومان
رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گاوي تهران:
در نيمه دوم سال با مشكل كمبود گوشت مواجه مي‌شويم

رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گاوي تهران گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر دام در وزن‌هاي پايين كشتار مي‌شود در نيمه دوم سال با مشكل گوشت مواجه خواهيم شد و سازمان پشتيباني و امور دام كشور هم با توزيع نامنظم گوشت‌هاي يخي بازار را سردرگم كرده است.

علي خندان‌روجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ايسنا با اشاره به اينكه در حال حاضر گوشت‌هاي يخ‌زده وارداتي با قيمت 5700 تا 5800 تومان در بازار آزاد به فروش مي‌رسد، گفت: شركت پشتيباني امور دام كشور كه اين گوشت‌ها را با قيمت4000 تا 4500 تومان توزيع مي‌كرد از پيش از عيد تا كنون اين توزيع را در بين قصابي‌ها قطع كرده و در حال حاضر اين گوشت‌ها كه به ادارات يا تعاوني‌ها داده مي‌شود از مجاري خاصي وارد بازار آزاد مي‌شود و با همين قيمت 5700 تا 5800 تومان به فروش مي‌رسد.

او گفت: با اين شرايط قصاب‌ها هم دليلي براي سرمايه‌گذاري و خريد فريزر براي فروش گوشت يخي نمي‌بينند، چون اين توزيع نامنظم باعث مي‌شود آن‌ها با وجود تهيه امكانات گوشتي براي فروش نداشته باشند.

او با بيان اينكه در حال حاضر به دليل خشكسالي و گراني علوفه بسياري از چوب‌داران گوسفند دام خود را با وزن‌هاي بسيار پايين كشتار مي‌كنند گفت: اگر سري به كشتارگاه‌ها بزنيد متوجه مي‌شويد كه از يك دام فقط پنج تا شش كيلو گوشت به دست مي‌آيد كه ميزان بسيار پاييني است و پوست آن هم بلااستفاده است.

او گفت: پيشنهاد كرده‌ايم كه شركت پشتيباني امور دام كشور به جاي اينكه دام‌ها را خريداري و كشتار كند علوفه را در اختيار دامداران و چوب‌داران قرار دهد تا آنها بتوانند دام خود را پروار كنند و مجبور نباشند دام خود را در وزن‌هاي پايين كشتار كنند.

رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گاوي تهران گفت: با ادامه روند موجود در در نيمه دوم امسال با مشكل كمبود گوشت مواجه خواهيم شد.

وي همچنين از ورود گوشت‌هاي گرم وارداتي كه از پارسال تا كنون وعده آن داده شده است، ابراز بي‌اطلاعي كرد.

خندان‌روجوان در پاسخ به سوالي درباره قيمت‌هاي كنوني بازار گفت: در حال حاضرگوشت باكيفيت گوساله با قيمت 8000 تومان و نوع مخلوط آن با قيمت 7000 تومان در قصابي‌ها به فروش مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha