• جمعه / ۱۷ تیر ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9004-09692

رئيس كل گمرك در گفت‌وگو با ايسنا: گمرك به اسكله‌هاي نظامي ورود نمي‌كند

رئيس كل گمرك در گفت‌وگو با ايسنا:
گمرك به اسكله‌هاي نظامي ورود نمي‌كند

رئيس‌كل گمرك ايران عنوان كرد: گمرك به اسكله‌هاي نظامي ورود نمي‌كند و لازم به حضور گمرك در اسكله‌هاي نظامي نيست.

عباس معمار‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در مورد تعداد اسكله‌هايي كه تحت نظارت گمرك عمل مي‌كنند، گفت: نمي‌توان به صورت دقيق اشاره كرد كه از 167 مبادي رسمي گمرك، چه تعداد اسكله هستند؛ اما هر آنچه در مرزهاي رسمي كشور و اسكله‌هايي كه سازمان بنادر و كشتيراني متولي آن هست و در آنجا مستقر است، ما هم در آنجا مستقر هستيم و دقيقا كنترل مي‌شود. اگر اسكله‌هاي ديگري هم هست كه زيرمجموعه سازمان بنادر و كشتيراني نيست، ما از آن خبري نداريم و در آنجا مستقر نيستيم.

معمار‌نژاد در مورد اسكله‌هاي در دست وزارتخانه ديگر اظهار كرد: اصلا آن‌ها مرز رسمي نيستند و حق ندارند كالايي را از آنجا وارد كنند. كالا بايد از جايي وارد شود كه توسط دولت به عنوان مرز رسمي تعريف شده باشد، اسكله‌اي كه مرز رسمي نيست بالتبع حق ورود كالا از آنجا را ندارند.

وي در مورد اسكله‌هاي نظامي و اسكله‌هايي منتسب به جهادكشاورزي بيان كرد: اسكله‌هاي نظامي كه يك بحث ديگر است و جهاد كشاورزي هم بعيد مي‌دانم كه اسكله‌اي داشته باشد.

رئيس‌كل گمرك ايران درباره اسكله‌هاي نظامي توضيح داد: من خبري ندارم و حوزه نظامي و امنيتي را ما اصلا نه ورود مي‌كنيم و نه مي‌دانيم كه چه هست. مثلا فرض كنيد كه نيروي دريايي چقدر اسكله در جنوب دارد كه كار آن نظامي است و كارش ورود كالا نيست، بالتبع، در آنجا ما نه حضور داريم و نه لازم به حضور است.

وي با تاييد اين‌كه گمرك در اسكله‌هاي تجاري حضور دارد، درباره كاهش يافتن يا نيافتن تعداد گمرك‌هاي كشور بيان كرد: ما از همين اسكله‌هايي كه داريم بتوانيم درست استفاده كنيم، ظرفيت كشور را تامين مي‌كند و بحث كاهش تعداد 167 گمرك را در بخش مرزها نداريم. ما در مرزها دنبال كاهش گمرك نيستيم و در داخل كشور دنبال كاهش هستيم.

معمارنژاد در پايان خاطرنشان كرد: گمرك اصلا به معناي مرز است، ما به دنبال كاهش گمرك‌هايي كه در وسط كشور هستند هستيم، وگرنه گمرك‌هاي مرزي كه بايد كار خود را كنند و حتي ممكن است افزايش هم يابند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha