• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91082817588
  • خبرنگار : 71214

نائب‌رییس خانه کشاورز خبر داد:

افزایش 20 درصدی تولید کیوی در سال جاری

افزایش 20 درصدی تولید کیوی در سال جاری

نائب رییس خانه کشاورز از افزایش 20 درصدی تولید کیوی در سال جاری خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال 250 هزار تن کیوی در کشور تولید شود.

نائب رییس خانه کشاورز از افزایش 20 درصدی تولید کیوی در سال جاری خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال 250 هزار تن کیوی در کشور تولید شود.

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به آغاز برداشت کیوی از پنج-شش روز گذشته اظهار کرد: با توجه به وضعیت باغات کشور امسال میزان برداشت کیوی 20 درصدی افزایش خواهد داشت که امیدواریم با تسهیل مقررات صادراتی بتوان بازار صادراتی بهتری برای این محصول فراهم کرد.

وی کشورهای عربی، چین، هند و ترکیه را به عنوان بازارهای صادراتی کیوی ایران عنوان و تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی در سال جاری پیش‌بینی می‌شود حدود 250 هزار تن کیوی تولید شود. همچنین با بهبود صنایع بسته‌بندی می‌توان این میوه را در بازارهای صادراتی رقابت‌پذیر کرد.

بیابانی با بیان این که میزان برداشت کیوی در ایران متناسب با میانگین جهانی این محصول است ادامه داد: با توجه به اینکه فصل برداشت کیوی ایرانی زمانی است که این محصول در کشورهای دیگر همچون نیوزلند به اتمام رسیده، می‌توان با تسهیل قوانین صادراتی ارزآوری مناسبی برای کشور به ارمغان آورد.

نایب‌رییس خانه کشاورز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کیوی برای نگهداری نیازمند سردخانه است با افزایش هزینه سردخانه‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های نگهداری، مواجه شده‌ایم که با توجه به پیگیری‌های صورت امید می‌رود این مشکل برطرف شود.

وی درباره نرخ خرید و فروش کیوی در سال جاری گفت: کیوی از باغدار کیلویی 500 تا 700 تومان خریداری می‌شود که با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری و همچنین حضور واسطه‌ها نمی‌توان قیمت‌های فروش این محصول در بازار را پیش‌بینی کرد.

بیابانی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: با توجه به افزایش راندمان تولید در واحد سطح، افزایش هزینه‌ها تأثیر کمتری بر قیمت تمام شده این محصول داشته باشد و بتوانیم جایگاه صادراتی این محصول را حفظ کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha