• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 91111710456

رییس سازمان هواشناسی خبر داد: احداث ششمین رادار هواشناسی کشور در بوشهر

رییس سازمان هواشناسی خبر داد: احداث ششمین رادار هواشناسی کشور در بوشهر

رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان این که تاکنون پنج دستگاه رادار هواشناسی در کشور احداث شده است گفت: تا پایان امسال ششمین رادار در بوشهر افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان این که تاکنون پنج دستگاه رادار هواشناسی در کشور احداث شده است گفت: تا پایان امسال ششمین رادار در بوشهر افتتاح خواهد شد.

بهرام صناعی در گفت‌وگو خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در حال حاضر دو نوع رادار شامل رادارهای هواپیمایی و هواشناسی وجود، افزود: رادارهای هواشناسی برای اندازه‌گیری ذرات ریز باید حساسیت بیشتری نسبت به رادارهای هواپیمایی داشته باشند.

وی با بیان این که رادارهای قبلی در شهرهای تهران، تبریز، کرمانشاه، خوزستان و امیرآباد مازندران تاسیس شده‌اند، افزود: علاوه رادار بوشهر که تا پایان بهمن ماه امسال افتتاح خواهد شد رادار هفتم تا پایان سال آینده در استان فارس افتتاح می‌شود.

رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: تاکنون دستگاه‌های مورد نیاز این رادارها خریداری شده و تنها عملیات احداث برج و ایستگاه باقی مانده است.

صناعی در خصوص ویژگی رادارهای هواشناسی اظهار کرد: با استفاده از این رادارها می‌توان مقدار بارش ابرها را تا شعاع 400 کیلومتر را بدست بیارویم. همچنین می‌توانیم میزان آب و رطوبت داخل ابرها را نیز پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش هوانوردی می‌توان با استفاده از این ایستگاه‌ها می‌توان وضعیت هوای خطرناک را پیش‌بینی کنیم.

رییس سازمان هواشناسی کشور در خصوص تعداد کل رادارهای مورد نیاز کشور اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها به 18 رادار هواشناسی احتیاج داریم که برای خرید هر رادار 15 میلیارد تومان و احداث برج و دیگر امکانات نیز سه میلیارد تومان اعتبار لازم است.

صناعی ادامه داد: در گذشته برای خرید این رادارها تنها هفت میلیارد تومان هزینه می‌کردیم که با وجود مشکلات اقتصادی با افزایش قیمت آنها مواجه شده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha