• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91122315381
  • خبرنگار : 71060

توضیح دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره VPN

توضیح دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره VPN

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره زمان اعلام فراخوان برای ثبت نام اشخاص حقیقی اعلام کرد: به زودی سایت برای ثبت این درخواست‌ها باز خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره زمان اعلام فراخوان برای ثبت نام اشخاص حقیقی اعلام کرد: به زودی سایت برای ثبت این درخواست‌ها باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی اخوان بهابادی اظهار کرد: مساله ارائه VPN قانونی امری است که به ظرفیت شرکت ارتباطات زیرساخت برمی‌گردد چرا که این شرکت متولی ارائه خدمات VPN محسوب می‌شود.

رییس مرکز عالی فضای مجازی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر این شرکت از نظر فنی با محدودیت‌هایی مواجه است و منتظریم با دسترسی به این توانمندی در آینده‌ای نزدیک، ثبت نام برای درخواست VPNهای حقیقی آغاز شود.

به گزارش ایسنا، پنجم اسفندماه امسال مهلت ثبت نام برای VPN برای اشخاص حقوقی به پایان رسید و قرار بر این است که پس از ثبت نام برای اشخاص حقیقی خدمات قانونی VPN به زودی ارائه شود تا در این قالب امکان فعالیت VPN های غیر قانونی از بین برود.

با این وجود این روزها از منابع مختلف گفته می‌شود که پیش از ارائه VPNهای قانونی، VPN کشور قطع شده است.

تاکنون هیچ یک از مسوولان مرتبط در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند و خبرنگار ایسنا پیگیر این موضوع از مراجع مختلف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۳ ۱۹:۱۴

بر طبق قانون وی‌پی‌ان قانونی و غیرقانونی نداره و الان هر شخصی برای خودش یك برداشتی داره. متاسفانه برخی خودشون رو فراتر از قانون می‌دونن که باید با این مسئله برخورد جدی بشه. در این بین اون دسته از کاربرهایی که برای دسترسی به برخی منابع بیاز به این سرویس، دارن قربانی ندانم‌كاري برخي مسئولین می‌شن. در ضمن زیرساخت چطوری می‌خواد وی‌پی‌ان بده؟ زیرساخت همین اینترنت را هم درست بده در حق خودش لطف کرده، وی‌پی‌ان پیشکش.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۸ ۱۸:۳۵

خرید بلیط و هواپیماهای خارجی بدون vpn با سرور خارجی دیگر از ایران غیرممکن شده. هزار نوع فیلترشکن رایگان وجود دارهف این وسط vpn چه کاره بود؟ لطفا به گوش مسئولان برسانید. ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۳۱ ۰۰:۵۵

vpn را که بستند باعث ضررهای اقتصادی بسیاری شد و نسل جدیدی از فیلترشکنها و vpn های غیرقابل کنترل روانه بازار شده که حفره های امنیتی بسیار زیادی را به کاربران تحمیل می‌کنند.