• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92020100730
  • خبرنگار : 71368

2 میلیون عضو جوان ظرفیت بالای عملیاتی هلال احمر را تشکیل داده‌اند

2 میلیون عضو جوان ظرفیت بالای عملیاتی هلال احمر را تشکیل داده‌اند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توانمندی‌های این جمعیت، گفت: آموزش مبانی و اصول اولیه بشردوستانه به دانشجویان و نیروهای نظامی از مهم‌ترین فعالیت‌های این جمعیت در زمینه آموزش بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توانمندی‌های این جمعیت، گفت: آموزش مبانی و اصول اولیه بشردوستانه به دانشجویان و نیروهای نظامی از مهم‌ترین فعالیت‌های این جمعیت در زمینه آموزش بوده است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر عباسی در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس صلیب سرخ و هلال‌احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن خوشامدگویی به مهمانان این مراسم، گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران مفتخر است میزبان جمعیت‌های ملی خاورمیانه، شمال آفریقا و سایر مناطق دنیا همچنین رییس کمیسیون دائمی نهضت، رییس فدراسیون بین‌المللی و مدیران ارشد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کنفرانس منا باشد.

وی با بیان اینکه بی‌تردید حمایت و همکاری فدراسیون بین‌المللی و اعضای کمیته آماده‌سازی کنفرانس منا و سایر ارکان نهضت بین‌المللی، نقش مهمی را در سازماندهی این رویداد مهم ایفا نموده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران که در سال گذشته نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، با بهره‌گیری از توان بیش از دو میلیون عضو جوان و داوطلب، از ظرفیت بالای سازمانی و عملیاتی برخوردار است.

عباسی با بیان اینکه توان فعالیت‌های امداد و نجات جمعیت در حوزه پیشگیری، آمادگی، پاسخگویی و توانمندسازی بسیار زیاد است، گفت: هلال‌احمر ایران، آموزش نیروها و منابع انسانی خود را از اولویت‌های نخست خود قرار داده و در این راستا با بهره‌گیری از موسسه آموزش عالی هلال‌ ایران، هر ساله آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف را برای کلیه منابع انسانی خود اعم از پرسنل و داوطلب تدارک می‌بیند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران افزود: آموزش امدادگری برای دانش‌آموزان و ....، انتشار میلیون‌ها نسخه آموزش همگانی از جمله اقدامات این موسسه برای ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی در کشور است.

وی با بیان اینکه جذب جوانان و داوطلبان از طبقات مختلف جامعه به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان موجب شده است تا جمعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از کارآمدترین نیروها در میان جمعیت‌های ملی شناخته شود، گفت: جمعیت ایران به عنوان معین دولت، وظیفه امداد و نجات در سوانح و حوادث را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و حداکثر تلاش خود را می‌کند تا توانمندی سازمانی و عملیاتی را در هر دو بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهبود دهد.

عباسی افزود: وجود پایگاه‌ها و مراکز درمانی و امدادی چه به صورت ثابت و چه به صورت فصلی از فعالیت‌های ممتاز جمعیت است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این جمعیت با بیش از 2000 مرکز و پایگاه ثابت و موقت، اعم از پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، دریا و هوایی یکی از جمعیت‌های پرتوان است،‌ گفت: برخورداری از 1800 دستگاه خودروی نجات و خودروی امدادی سبک و سنگین، 1120 دستگاه آمبولانس و 17 فروند بالگرد موجب شده تا امدادگران سالانه جان هزاران تن از هموطنان را نجات دهند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، ارتوپدی فنی، گفتار درمانی، شنوایی‌شناسی به کلیه هموطنان موجب احیای زندگی دوباره در این افراد شده است، گفت: هلال‌احمر ایران همچنین در راستای ترویج حقوق بشردوستانه و در چارچوب کمیته ملی حقوق بشردوستانه، فعالیت‌های متعددی را در این حوزه انجام داده است، به گونه‌ای که کاوش حقوق بشردوستانه و آموزش مبانی و اصول اولیه آن به دانش‌آموزان و نیروهای نظامی از مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت در این راستا بوده است.

هلال‌احمر ایران پیش‌رو در ترویج حقوق بشردوستانه

به گزارش ایسنا، عباسی به برگزاری همایش‌های متعدد با مراکز دانشگاهی و دوره‌های آموزشی داخل کشور با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اشاره کرد و گفت: انجام این مهم موجب شده است تا هلال‌احمر ایران به عنوان یکی از جمعیت‌های ملی پیشرو در حوزه ترویج حقوق بشردوستانه شناخته شود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه مفتخریم به عنوان سازمانی بشردوستانه، خدمات خود را در حوزه‌های مختلف در عرصه بین‌المللی نیز به نیازمندان و آسیب‌پذیران ارائه کنیم، به برپایی 29 مرکز درمانی فعال در 19 کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر هلاْ‌ل‌احمر ایران ارائه‌ کمک‌های امدادی به نیازمندان زلزله هائیتی، سیل پاکستان، قحطی و خشکسالی شاخ آفریقا و درگیری‌های لیبی و سوریه را در سطح بین‌المللی در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران متعهد است تا نهایت همکاری با شرکای صلیب سرخ و هلال‌احمر را برای افزایش تلاش‌های بشردوستانه به نفع آسیب‌دیدگان انجام دهد، گفت: امدادرسانی سریع و به موقع، امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر ایران به دنبال وقوع زلزله‌های اخیر در مناطق مختلف ایران، فقط نمونه کوچک از آمادگی و تعهد این جمعیت در پاسخ به نیازها و بحران‌های بشردوستانه است.

وی با بیان اینکه به عنوان میزبان کنفرانس منا فرصت را مغتنم شمرده و مراتب سپاس خود را از همه همکارانم در صلیب سرخ و هلال‌احمر دارم، گفت: از تمام جمعیت‌های ملی که همدردی خود را با مردم آسیب‌دیده ایران در زلزله‌های اخیر داشته‌اند، کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha