• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92020100745
  • خبرنگار : 71368

مدیرحقوق بین‌الملل وهمکاری درنهضت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ:

خشونت علیه کارکنان درمانی در منطقه منا حل نشده است

خشونت علیه کارکنان درمانی در منطقه منا حل نشده است

مدیر حقوق بین‌الملل و همکاری در نهضت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به اقدامات این کمیته در پیشبرد برنامه مراقبت‌های درمانی در معرض خطر، گفت: در این منطقه (منا) خشونت علیه کارکنان مراقبت‌های درمانی از مشکلات بشردوستانه بسیار جدی است که همچنان حل نشده باقی مانده است.

مدیر حقوق بین‌الملل و همکاری در نهضت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به اقدامات این کمیته در پیشبرد برنامه مراقبت‌های درمانی در معرض خطر، گفت: در این منطقه (منا) خشونت علیه کارکنان مراقبت‌های درمانی از مشکلات بشردوستانه بسیار جدی است که همچنان حل نشده باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ اشپوری در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با بیان اینکه برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که در این کنفرانس نمایندگانی از جمعیت‌های ملی از خاورمیانه و شمال آفریقا خواهیم داشت، از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: شعار «مشارکت برای انسان‌دوستی» به ویژه با در نظر گرفتن تجربه همکاری نزدیک ما با جمعیت‌های ملی این منطقه ارتباط زیادی دارد.

وی با بیان اینکه ما در کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ کاملا واقفیم زمانی که با جمعیت‌های ملی مشارکت سازنده و همچنین با فدراسیون بین‌المللی هماهنگی خوبی داشته باشیم، امدادرسانی بهتر و بیشتری به نیازمندان خواهیم داشت، گفت: تصور ما این است که عملکرد قدرتمندانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نهضت، بهترین شیوه پاسخ‌دهی به نیازهای بشردوستانه در سراسر جهان است.

مدیر حقوق بین‌الملل و همکاری در نهضت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه 150 سال است که در قالب نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر مشغول به انجام اقدامات بشردوستانه هستیم، گفت: از زمان تاسیس بزرگترین شبکه بشردوستانه در سال 1863 تاکنون، زمان آن رسیده که از یکسو دستاوردهای خود را جشن بگیریم و از سوی دیگر نگاهی به آینده داشته باشیم و این سوال را از خود بپرسیم که چگونه می‌توان با چالش‌های بشردوستانه روبرو شد؟

وی با بیان اینکه شاید آینده روشن نباشد، گفت: با این حال پایبندی ما به اصول بنیادین همچنان معرف ما در تمامی فعالیت‌ها خواهد بود.

اشپوری با بیان اینکه در درگیری‌های سراسر جهان،‌ کمک‌رسانی بی‌غرض و حمایت از تمامی افراد نیازمند، صرف‌نظر از نژاد، ملیت، عقاید مذهبی و سیاسی، موضوعی است که باید به نحوی سازنده و مستحکم‌تر از همیشه، به عنوان یکی از عناصر اصلی اقدام بشردوستانه، پاسداری شود، گفت: حس همبستگی با هم‌نوع ریشه در سرشت بشری دارد، اما زیبایی اصول بنیادین و به ویژه اصل بی‌غرضی، آن است که ما را قادر می‌سازد تا این همبستگی را در راستای مصالح بشریت، تعالی بخشیم.

وی با بیان اینکه خاستگاه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نهضت، به کمک‌رسانی به مجروحین میدان جنگ بازمی‌گردد، گفت: در مخاصمات امروزی کماکان شاهد اعمال خشونت و تهدید علیه کارکنان، تاسیسات و نیازمندان به مراقبت‌های درمانی هستیم و در این منطقه خشونت علیه کارکنان مراقبت‌های درمانی از مشکلات بشردوستانه بسیار جدی است که همچنان حل نشده باقی مانده است.

مدیر حقوق بین‌الملل و همکاری در نهضت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه ما در اینجا به داوطلبان هلال‌احمر سوریه ادای احترام می‌کنیم، گفت: چه آنهایی که همچنان در حال کمک‌رسانی هستند و چه آنها‌یی که جان خود را در حین امدادرسانی به مردم در شرایط دشوار از دست داده‌اند، برای ما بسیار عزیز هستند، اما این حوادث فقط در سوریه اتفاق نمی‌افتد، به گونه‌ای که بار دیگر در افغانستان دو تن از متخصصان مراقبت‌های درمانی در حمله‌ یک وسیله نقلیه که مشخصا با نشان جمعیت هلال‌احمر افغانستان علامت‌گذاری شده بود، کشته‌ شدند.

اشپوری با اشاره به پروژه مراقبت‌های درمانی در معرض خطر، گفت: هدف این پروژه، کاهش چنین دردها و رنج‌هایی است تا جان افراد را نجات دهد که تضمین کند که در حال و آینده افرادی که به این مراقبت‌ها نیاز دارند، بتوانند به مراقبت‌های درمانی، بدون خطر دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این راستا ضروری است با تجمیع تمام نیروهای درون نهضت، توان لازم را برای تغییر رفتار تمام افرادی که مانع ارائه مراقبت‌های درمانی می‌شوند، بکار بریم، گفت: همچنین لازم است روش‌هایی که تضمین‌گر وجود شرایط کاری ایمن برای داوطلبان و کارکنان ما باشد را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جمعی ما در زمینه «مراقبت‌های درمانی در معرض خطر» در حال به ثمر رسیدن است، گفت: اما بسیاری از جمعیت‌های ملی حاضر تاکنون در کمپین مراقبت‌های درمانی در معرض خطر مشارکت نکرده‌اند که ما از شما برای ترویج این امر مهم دعوت می‌کنیم.

مدیر حقوق بین‌الملل و همکاری در نهضت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه سال 2013، سال مهمی از نظر برگزاری اجلاس‌های نهضت است،‌ گفت: از آنجا که زمان برگزاری شورای نمایندگان دقیقا بین سی‌ویکمین و سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی قرار دارد، شورا، موفقیت‌ها، چالش‌ها و سایر اقدامات آتی نهضت در راستای اجرای قطعنامه‌ها و تعهدات را بررسی خواهد کرد، که در این چارچوب تلاش‌های انجام شده به منظور تقویت حقوق بین‌المللی بشردوستانه از جمله رعایت این حقوق و همچنین موضوعات مرتبط با مراقبت‌های درمانی در معرض خطر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اشپوری افزود: برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ سایر موضوعات حقوقی مرتبط از جمله قواعد ناظر بر تسهیلات شامل پیگیری قطعنامه 2011 شورای نمایندگان درباره سلاح هسته‌ای، مورد توجه خاص است، همچنین کمیته، پیامدهای ضمنی معاهده تجارت تسهیلات مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای نهضت را نیز در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha