• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92072615840

کاظمی: نبود تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست بهتر از بودن آن است

کاظمی: نبود تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست بهتر از بودن آن است

یک مدرس دانشگاه با انتقاد از تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، نبود آن را بهتر از بودنش عنوان کرد.

یک مدرس دانشگاه با انتقاد از تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، نبود آن را بهتر از بودنش عنوان کرد.

کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که قانون برای حل مشکلات اجتماعی تصویب می‌شود، این سئوال را مطرح کرد که آیا ما در این زمینه مشکلی داشتیم؟ درج این تبصره در ماده 27 مشکلی را در جامعه حل نخواهد کرد و وقتی ضرورتی بر وجودش نیست می‌توان آن را حذف کرد.

وی ادامه داد: دوستان در بهزیستی باید زحمت بررسی آماری را بکشند تا دریابیم که در چند مورد ازدواج با فرزندخوانده داشته‌ایم؟ به نظر من این موارد خیلی نادر است و نبود این تبصره بهتر از بودن آن است.

این مدرس دانشگاه درباره لزوم ورود مجلس به چنین مواردی، بیان کرد: آیا لازم است که قانون در تمامی حوزه‌ها داخل شود، خصوصا این موضوعات که جنجال‌برانگیز هستند؟ در گذشته برای تصویب قوانین به عرف و موازین شرعی رجوع می‌شد، اگر در این قانون به عرف رجوع شود مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط خاص این ماده دارد دستاویز برخی افراد می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط سازمان بهزیستی و با کمک قوه قضاییه تهیه شد و به مجلس رفت، اما در شورای نگهبان معطل ماند؛ چرا که بحث فرزندخواندگی موضوع خاصی است و موازین فقهی دارد. پیرو دیدگاه «فرزندخوانده شما فرزند شما نیست» ماده 27 تصویب شده و در تبصره آن بحث صلاحدید دادگاه مطرح شده است.

این مدرس دانشگاه در پایان بر چالش‌برانگیز بودن این ماده تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha