• جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93033016403

جهان تحت تاثیر خطر کاهش تولید نفت عراق

رقیب ایران تامین‌کننده مطمئنی نیست

رقیب ایران تامین‌کننده مطمئنی نیست

ناآرامی‌های عراق در روزهای اخیر و به تصرف در آوردن موصل توسط نیروهای شورشی در این کشور، دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

ناآرامی‌های عراق در روزهای اخیر و به تصرف در آوردن موصل توسط نیروهای شورشی در این کشور، دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال ادامه‌ی درگیری‌ها در عراق، شاخص نفت خام برنت در روزهای اخیر به 114 دلار رسیده، در حالی‌که در ماه جاری بین 102 تا 108 دلار قرار داشته است.

گروه تروریستی داعش با هدف تشکیل دولت اسلامی عراق و شام علاوه بر موصل، مناطق تکریت، دهلاویه و یثرب را نیز به تصرف خود در آورده‌اند.

جامی وبستر – مدیر ارشد سازمان انرژی IHS- گفته است: ناآرامی‌های سیاسی در عراق تولید نفت این کشور را به خطر خواهد انداخت، اما اصلی‌ترین میادین نفتی این کشور در جنوب و در وضعیت امنیتی مناسبی قرار دارد، ولی با این حال ارتش باید از خطوط لوله و دیگر زیربناهای ارتباطی به خوبی محافظت کند.

وی همچنین گفته است که در حال حاضر و با توجه به شرایط، خطر زیادی این منطقه را تهدید نمی‌کند اما در صورت پیشروی بیشتر داعش، تولید این منطقه با خطر مواجه خواهد شد.

از میان میادین بزرگ نفتی در شمال عراق، میدان نفتی کرکوک است که تحت کنترل نیروهای امنیتی کردستان بوده بنابراین در حال حاضر امنیت این میدان تامین شده است.

علاوه بر این بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی کشور، بایجی که در نزدیکی موصل قرار دارد فعالیت‌اش متوقف شده و کارگران خارجی آن پالایشگاه را ترک کرده‌اند.

به گزارش موسسه رتبه‌بندی «فیچ رستینگ»، در صورت گسترش درگیری‌ها در تغییر مناطق عراق و احتمال کاهش تولید نفت این کشور، احتمالا بهای جهانی نفت به شدت افزایش خواهد یافت، چرا که افزایش تولید نفت عراق می‌تواند موجب افزایش رشد تولید جهانی نفت در بلند‌مدت شود.

به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، اهداف تولیدی عراق به شدت تحت تاثیر بی‌ثباتی‌های سیاسی این کشور و محدودیت تولید در این منطقه است و این در حالی است که بنابر گزارش این سازمان تقاضای جهانی نفت درحال افزایش است.

براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی طی چند دهه‌ی آینده، تولید نفت عراق برابر با نیمی از افزایش تولید جهانی می‌شود.

تولید نفت عراق در ماه آوریل به دنبال تولید جدید در منطقه جنوبی این کشور با افزایش روزانه 140 هزار بشکه به 3.34 میلیون بشکه در روز رسید.

براساس گزارش این آژانس، صادرات نفت خام این کشور در ماه گذشته با افزایش 110 هزار بشکه در روز به روزانه 2.51 میلیون بشکه رسید که رکوردی در صادرات جنوب این کشور با روزانه 140 هزرا بشکه افزایش در زمان مشابه بود.

براساس این گزارش، توسعه بعدی فازهای نفتی در این کشور عراق را به هدف خود برای رسیدن به تولید چهار میلیون بشکه در روز تا پایان سال و پنج میلیون بشکه در روز در میان مدت نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha