• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93040703745
  • خبرنگار : 71186

ادعای جدید درباره قیمت خودروهای داخلی

ادعای جدید درباره قیمت خودروهای داخلی

مشاور انجمن خودروسازان ایران موضوع جدیدی را درباره قیمت خودروهای داخلی مطرح کرد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران موضوع جدیدی را درباره قیمت خودروهای داخلی مطرح کرد.

داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قیمت جدید اعلام شده برای خودروهای داخلی دو درصد کمتر از قیمت اصلی این محصولات است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت دو درصد از قیمت جدید محصولات را به عنوان عدم رشد بهره‌وری کم کرده است، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه ذکر شده که اقتصاد کشور باید دو درصد بهره‌وری داشته باشد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این زمینه شورای رقابت باید توضیح دهد که در شرایط فعلی کدام بخش اقتصادی کشور دو درصد بهره‌وری داشته که این شورا صنعت خودرو را به این دلیل جریمه کرده است؟

وی افزود: آیا صنعت خودروی کشور که در شرایط بحرانی دو سال اخیر از بیکار کردن 30 هزار کارگر شاغل خودداری کرده باید تاوان این اقدام خود را با کاهش قیمت و جریمه دو درصدی بدهد.

میرخانی رشتی با بیان اینکه میزان اصلی افزایش قیمت خودروها 6 تا 9 درصد بوده است، تصریح کرد: با اعمال دو درصد جریمه بهره‌وری، میزان افزایش قیمت‌ها 4 تا 7 درصد اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال جاری میزان ضرر و زیان خودروسازان از این ناحیه حدود 600 میلیارد تومان خواهد بود.

مشاور انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: پس از دو سال بحران صنعت خودرو در حال بازسازی خود است اما برخوردهای این چنینی مانع این کار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۵

اگر فقط ضرر داره چرادرش رانمي بنديدمردم راحت بشن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۲:۰۶

به اسم اشتغال چندده هزارنفر سالانه چند صدهزارنفرازهموطنانمان درجاده هابراثربى كيفيتى وناايمن بودن محصولات اين خودروسازهاكشته ميشوندونقص عضو...يابراثرآلودگى هوادچاربيمارى هاى مختلف ميگردند...واقعاًچه اصرارى است با وجود زيانده بودن و نبود مزيت نسبى در اين بخش ما حتماً خودروساز بمانيم آنهم مونتاژ خودروهاى ان سال گذشته و يا مونتاژ محصولات بسيار بي كيفيت چينى؟ به خداحق ايرانى هاست كه خودروهاى مدرن وروزدنيا راباهمان قيمت هاى جهانى استفاده كنند؛بياييددربخش هاى ديگركه داراى مزيت نسبى بالاترى هستيم سرمايه گذارى وحمايت كنيدنظيرقطعه سازى وصنايع غذايى و...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۱:۱۶

زمان نشون داده که خودروسازان مافيا هستند از لفظ صحبت کردنشون هم معلومه ربطي هم به دولتها ندارن مردم خودشون خودرو را بايد تحريم کنند.سزاي گران فروش نخريدنه.مردادوشهريورخودرونخريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۱:۲۸

خودشون رو گير اوردن!!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۲:۲۷

ببندن ! مونتاژ کاري هيوندا و هوندا و کيا و بنز و بي ام و بزنن ! مگه ما چيمون از عرب ها کمتره که اونا بايد لندکرور رو بخرن 70 ميليون ( 2008 ) ما بايد با 70 ميليون x60 بخريم !

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۳:۴۷

همچين مي گه كه «از بيکار کردن 30 هزار کارگر شاغل خودداري کرده» كه انگار از جيبش باباش برداشته داده به اينها. مرد حسابي پول اين كارگرها از جيب مردم بيرون اومده. پرايد دو ميليوني رو داريد بيست و اندي ميليون ميفروشيد تازه طلبكار هم هستيد. يه سوال هم دارم شما مي گيد كه ششصد ميليارد تومن ضرر مي ديد و اينكه سي هزار كارمند رو از هم بيكاري نجات داديد نميشه در اين خودروسازي رو تخته بكنيد و اين ششصد ميلياردتومن رو به اين عزيزان بديد ماهيانه براي هر كدومشون مبلغي بيش از يك ميليون و ششصد هزار تومن ميرسه. بعيد ميدونم در حال حاضر كه كار مي كنن مبلغي بالاتر از اين بگيرن. بعد واردات خودرو رو هم آزاد كنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۵:۴۰

با سلام خدمت همه دوستان آيا کسي هست به داد ثبت نام کنندگان تيبا 2 برسه؟من 5 ماه ثبت نام کردم نه قيمت خودرو مشخصه و نه زمان تحويلش.خواهشا پيگيري بفرماييد تا 1 نفر پاسخگو باشند.