• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93043117948
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

معاون سازمان بنادر خبر داد

آغاز مذاکرات با کشتیرانی‌های بزرگ دنیا برای تردد در بندر رجایی

آغاز مذاکرات با کشتیرانی‌های بزرگ دنیا برای تردد در بندر رجایی

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره با چند خط کشتیرانی دیگر از کشورهای تایوان، هند، چین و چند شرکت اروپایی دیگر برای تردد به بندر شهید رجایی خبر داد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره با چند خط کشتیرانی دیگر از کشورهای تایوان، هند، چین و چند شرکت اروپایی دیگر برای تردد به بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، علی جهاندیده پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال از یک کشتی بزرگ کانتینری در بندر شهید رجایی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای رونق مجدد بندر شهید رجایی در دست اقدام است، گفت: در همین راستا مذاکرات متعددی با خطوط کشتیرانی‌ بزرگ دنیا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ورود اولین کشتی لاینر به شهید رجایی پس از تحریم‌ها نتیجه ماکرات و سیاست های جدید است، ادامه داد: ورود اولین کشتی بزرگ از شرکت ون‌های که دارای ظرفیت 6 هزار TEU کانتینر است نتیجه این مذاکرات و سیاست‌هاست.

معاون امور بندری مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تردد مستقیم خطوط کشتیرانی (لاینر) به بندر شهید رجایی سبب کاهش هزینه‌ها و زمان می‌شود که در هر کانتینر حدود هزار دلار در امور حمل‌ و نقلی به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

جهاندیده با اشاره به ورود یک کشتی با ظرفیت 6 هزار TEU کانتینر به بندر شهید رجایی اظهار کرد: بندر شهید رجایی در آینده روزهای پر رونقی را به خود خواهد دید.

وی با بیان اینکه بخشی از رکود بندر شهید رجایی طی سال‌های گذشته مربوط به تحریم اپراتور وقت این بندر است، اظهار کرد: فعال‌سازی شرکت‌های سینا و بتا به عنوان اپراتورهای اصلی در بندر شهید رجایی سبب شد که زمینه حضور شرکت‌های لاینر مطرح دنیا در این بندر فراهم شود.

برگزاری مجدد مناقصه تعیین اپراتور اصلی بندر رجایی

معاون امور بندری در مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برگزاری مجدد مناقصه برای تعیین اپراتور اصلی بندر شهید رجایی در پایان سال خبر داد و اضافه کرد: شرکت‌های مختلف می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند و سازمان بنادر در برگزاری مزایده با هیچ شرکتی تعارض ندارد.

وی در خصوص فعالیت شرکت کاوه در بندر شهید رجایی که برنده آخرین مناقصه اپراتور دوم این بندر بود، افزود: آن موضوع تمام شده است و باید در مناقصه جدید شرکت کنند و شرکتی مانند تایدواتر نیز اگر برای رفع تحریم‌های خود تلاش نکند نمی‌تواند به فعالیت‌های بندری بین‌المللی ادامه دهد.

جهاندیده اضافه کرد: این در حالی است که قبل از تحریم‌ها 20 خط کشتیرانی در بندر شهید رجایی در حوزه بین‌المللی تردد می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هم اکنون رقابت خوب و سالمی در بین اپراتورهای کنونی ترمینال یک و دو ایجاد شده است که این امر منجر به بهره‌وری بیشتر می‌شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون توان عملیاتی شرکت‌های فعال در دو ترمینال کانتینری بزرگترین بندر تجاری ایران، خاطرنشان کرد: با کشورهای هند، سنگاپور و برخی کشورهای اروپایی در حال رایزنی برای بازگشت خطوط معتبر کانتینری به بندر شهید رجایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران به لحاظ تجارت بین المللی ویژه است و بندر شهید رجایی نقش بسیار مهمی در این مسأله دارد، افزود: در راستای رونق ترانزیت و ترانشیپ برنامه های متعددی داریم و در این راستا مذاکرات زیادی در حال انجام است.

جهاندیده با اعلام این مطلب که مدیریت زمان و کاهش هزینه ها از آثار برداشتن تحریم هاست، اظهار کرد: با حضور لاینرها در بنادر ایران، به ازای هر کانتینر هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد و 200 دلار نیز برای لاینرها به صرفه تر است.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در پایان از حضور یک خط جدید کشتیرانی متعلق به کشور تایوان طی روزهای آینده خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha