• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93082010067

/با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

جعفری: خودروسازان مظلومند، مصرف‌کنندگان مظلوم‌تر

خودرو داخلي

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان این‌که خودروساز ایرانی به کودکی تبدیل شده که بند کفشش را ما می بندیم، تصریح کرد: دولت ایران بیش از همه دولت‌ها از خودروسازان حمایت کرده اما این حمایت درست نبوده است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان این‌که خودروساز ایرانی به کودکی تبدیل شده که بند کفشش را ما می بندیم، تصریح کرد: دولت ایران بیش از همه دولت‌ها از خودروسازان حمایت کرده اما این حمایت درست نبوده است.

سید محمد جعفری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در زمینه حقوق مصرف‌کننده پیگیری در بخش خودرو را همه روزه انجام داده و با وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعه سازان در ارتباط هستیم، گفت: مشکل جای دیگری است، زمانی که خودروساز صحبت می کند به او حق می دهیم اما در شرایطی که خودروساز حقش را نمی گیرد انتظار ما مبنی بر رعایت حقوق مصرف‌کننده شاید درست نباشد.

وی با تاکید بر این‌که حمایت از حقوق مصرف‌کننده بدون توجه به مشکلات تولیدکننده خودرو میسر نیست، اظهار کرد: تولیدکنندگان خودرو مظلوم و مصرف‌کنندگان از آن ها مظلوم‌ترند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به این‌که باید سیاستی اتخاذ شود که مصرف‌کننده و تولیدکننده خودرو در کنار هم دیده شوند، خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی مانند بستن در مملکت و تعرفه گمرکی برای این که خودروساز بتواند بازار داشته باشد موثر نخواهد بود.

جعفری با اشاره به این‌که امروز خودروساز ما به کودکی تبدیل شده که بند کفشش را ما می بندیم، اضافه کرد: خودروی داخلی در کنار خودروی خارجی حرفی برای گفتن ندارد و این درحالی است که کشورهای چین و کره بعد از ما در این زمینه کار را شروع کرده و اکنون از ما جلوتر هستند.

وی با اشاره به این‌که دولت ایران بیش از همه دولت‌ها از خودروسازان حمایت کرده است، افزود: حمایت صورت گرفته درست نبوده و اکنون اگر تسهیلات ارزان قیمت یا بلاعوض ارائه دهیم به شرطی که خودروساز سطح کیفیت را بالا ببرد و طرح‌های نوین و تولید در تیراژ بالا را انجام دهد و بتواند در بازارهای رقابتی آسیا، خاورمیانه و اروپا حضور یابد و در کنار این امر انحصار در بازار حذف و رقابت سالم ایجاد شود، هم حقوق مصرف‌کننده حفظ می‌شود و هم تولیدکننده با توجه به رقابتی بودن بازار کیفیت محصول خود را افزایش می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.