• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93082211218

آزادسازی منطقه العظیم در دیالی/ارتش عراق بین الانبار و کربلا دست به ضد حمله می‌زند

آزادسازی منطقه العظیم در دیالی/ارتش عراق بین الانبار و کربلا دست به ضد حمله می‌زند

نیروهای امنیتی عراق از آزادسازی آخرین مقر داعش در منطقه العظیم واقع در شمال خالدیه خبر دادند.

نیروهای امنیتی عراق از آزادسازی آخرین مقر داعش در منطقه العظیم واقع در شمال خالدیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عدی الخدران، فرماندار شهرستان الخادیه در استان دیالی اعلام کرد که ارتش و نیروهای مردمی عراق عملیات گسترده‌ای را در سد العظیم و روستاهای اطراف آن آغاز کردند چرا که این مناطق از دیگر مقرهای داعش به شمار می‌رفت.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق در این عملیات آخرین پایگاه‌ داعش را آزاد کردند و منطقه العظیم دیگر به طور کامل از وجود داعش پاکسازی شده است.

عدی الخدران، اظهار کرد که نیروهای امنیتی در این منطقه مستقر شده‌اند و ابوبکر بغدادی رهبر داعش نیز با اعزام نیروهای بیشتر به این منطقه سعی داشت تا این منطقه را از نیروهای امنیتی پس بگیرد.

جنگنده‌های عراق سه خودروی بمب گذاری شده را که به سمت بیجی در حرکت بودند، هدف خود قرار دادند که در این جریان هشت تن از اعضای گروه تروریستی داعش کشته شدند.

در همین راستا یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که هواپیماهای ارتش عراق سه خودرو بمب گذاری را که به قصد حمله به مواضع نیروهای امنیتی به استان بیجی در حرکت بودند، هدف خود قرار دادند.

در همین راستا یک منبع در فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نام عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد شامل اسامی کسانی که حیدر العبادی آن‌ها را برکنار کرده نیست و وی همچنان در پست خود باقی خواهد ماند.

حیدر العبادی در پی اعلام تصمیم خود برای برکناری 26 تن از فرماندهان ارتش به خاطر بی کفایتی آن‌ها و تعیین افراد جدید افزود: فرماندهان نظامی باید دارای شجاعت و توانایی بالایی باشند تا بتوانند سربازان را برای جنگیدن صحیح آموزش دهند.

از سوی دیگر، غازی الکعود یکی از رهبران عشیره البونمر اعلام کرد که افراد این قبیله از 150 نظامی و سرباز عراقی حمایت می‌کنند تا آن‌ها هرچه سریعتر و سالم به استان حدیثه برسند.

وی تصریح کرد: حیدر العبادی تصمیم گرفته تا اعضای عشیره البونمر را برای پاکسازی منطقه از وجود داعش به سلاح مجهز کند و به خانواده‌های محاصره شده غذا و تجهیزات پزشکی مورد نیاز ارسال کند.

از سوی دیگر، فرمانده نظامی نیروهای دولتی عراق اعلام کرد افراد مسلح شیعه کنترل حدود 60 درصد بیجی را به دست گرفته و سعی دارند تا گذرگاه این شهر را که توسط تندروها تا پالایشگاه بیجی محاصره شده، آزاد کنند.

این فرمانده نظامی پیش بینی کرد که شکستن محاصره پالایشگاه بیجی احتمالا دو روز به طول بینجامد چرا که وجود بمب‌های کار گذاشته شده در مسیر رفتن به این منطقه را دشوار کرده است.

ارتش عراق به همراه ائتلاف طی چند روز اخیر چندین مقر وابسته به داعش را در بیجی هدف خود قرار داده که طی آن توانسته‌اند تروریست‌های تندرو را نابود کنند.

گروه تروریستی داعش صبح امروز حمله گسترده‌ای را علیه نیروهای پیشمرگ در محور حویجه در استان کرکوک ترتیب داد که با مقاومت گسترده پیشمرگ‌های کرد روبرو شد.

به نقل از روزنامه شرق الاوسط، محمد الحاج محمود، عضو حزب سوسیالیست دموکرات کردستان و فرمانده نیروهای پیشمرگ در کرکوک اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ طی چند روز گذشته توانستند کنترل 9 منطقه در حویجه و منطقه خرابروت در جنوب غرب کرکوک را به دست گیرند چرا که تمام این مناطق یعنی خرابروت اسماعیل، کبیبه و دیگر مناطق جزو ارتفاعات استراتژیکی آنان است.

گروه تروریستی داعش در حملات گسترده به مواضع پیشمرگ‌ها و به کارگیری زره پوش‌ها و تانک‌ها سعی داشت این مناطق را از پیشمرگ‌ها پس بگیرد اما نیروهای پیشمرگ با نابودی تجهیزات نظامی داعش چندتن از اعضای آن‌ را کشتند و مانع پیشروی آنان شوند.

یکی دیگر از مقامات پیشمرگ‌ها افزود: نیروهای ما توانستند خسارت‌های شدیدی به داعش وارد کنند و 16 تن از آنان را در میدان جنگ به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر، رئیس پلیس استان کرکوک اظهار کرد: درگیری‌ها در منطقه خرابروت در کرکوک رخ داد که پیشمرگ‌ها با مقابله با اعضای داعش از پیشروی آنان جلوگیری کردند که در این حین سه تن از اعضای پیشمرگ نیز کشته شدند.

وی تصریح کرد: بعد از شناسایی و دستگیری اعضای گروه تروریستی بزرگ در شهر که مسئولیت عملیات تروریستی را بر عهده گرفتند، اوضاع امنیتی هم اکنون در کرکوک به طور کلی خوب و با ثبات است.

شبکه آناتولی ترکیه اعلام کرد که نیروهای عراقی به زودی عملیات نظامی را در دو منطقه بین الانبار و کربلا آغاز می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha