• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93090905477

نعمت‌زاده در پاسخ به ایسنا:

شرکت وارد‌کننده سیگار مارلبرو ارتباطی با صهیونیست‌ها ندارد

شرکت وارد‌کننده سیگار مارلبرو ارتباطی با صهیونیست‌ها ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت وارد‌کننده سیگار مارلبرو ارتباطی با صهیونیست‌ها ندارد و اجازه واردات این سیگار جهت جلوگیری از قاچاق آن داده شد و این سر و صدا‌ها اغلب از ناشی از بی‌اطلاعی از ماهیت کار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت وارد‌کننده سیگار مارلبرو ارتباطی با صهیونیست‌ها ندارد و اجازه واردات این سیگار جهت جلوگیری از قاچاق آن داده شد و این سر و صدا‌ها اغلب از ناشی از بی‌اطلاعی از ماهیت کار است.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز - یکشنبه - در حاشیه امضای موافقت‌نامه اصولی بین صندوق‌های ضمانت صادرات ایران و روسیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اجازه ورود سیگار مارلبرو و انتقاداتی که در این زمینه برخی از نمایندگان مجلس به وی داشته اند، گفت: همه باید از قاچاق انتقاد داشته باشیم و واردات این نوع سیگار چند سالی بود که درخواست شده بود. ولی در این زمینه شبهه‌ای وجود داشت مبنی بر این‌که "شاید شرکت مربوطه متقاضی و دولت صهیونیستی با یکدیگر ارتباطی داشته باشند" که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مرجع قانون‌مندی در وزارت امور خارجه با حضور دستگاه‌های مختلف داریم که این موضوع به آنها ارجاع داده شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که ادعایی که سه سال پیش از طرف وزارت اطلاعات به عنوان شبهه‌ای مطرح شده بود، درست نیست. بنابراین جهت جلوگیری از قاچاق واردات سیگار مارلبرو مثل بقیه اقلام دیگر داده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این موضوع را پیگیری کردیم و متوجه شدیم که این اعلام وزارت اطلاعات مربوط به سه سال قبل است.

جایگزینی روبل با ریال به تصمیم بانک مرکزی بستگی دارد

نعمت‌زاده همچنین درباره پیشنهاد جایگزینی روبل با ریال گفت: این موضوع به تصمیم بانک مرکزی بستگی دارد و به دلیل نوسانات نرخ ارز، بانک مرکزی باید این موضوع را نهایی کند.

به آینده اقتصاد کشور خوش‌بینم

وی در مورد پیش بینی وضعیت اقتصادی ایران با توجه به شرایط فعلی اظهار کرد: به آینده اقتصاد کشور خوش‌بینم و با توجه به این که در تحریم قرار داریم و در مذاکرات بخشی از آن برطرف شده و بخش دیگر معلق مانده اما به تدریج جهت گیری آن مثبت خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد: مذاکرات در اغلب زمینه‌ها به توافق رسیده و طبیعی است که اختلاف چند 10 ساله که در ادوار مختلف وجود داشته باید بررسی شود. البته رفع این موضوع دقت و عملکرد خاصی را می طلبد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری کار هیات مذاکره کننده رو به پیشرفت است و امیدواریم براساس گفته‌های ظریف محدودیت‌ها برداشته شده و روابط بانکی و پوشش بیمه‌های صادراتی از سر گرفته شود تا صنعتگران و بازرگانان بتوانند به تلاش خود ادامه دهند.

صادرات غیر نفتی یک میلیارد دلاری به روسیه

نعمت زاده همچنین در رابطه با میزان صادرات غیر نفتی به روسیه گفت: این رقم حدود یک میلیارد دلار است البته ما در جلسه امروز نیز رقمی را تعیین نکردیم.

وی در عین حال افزود: با امضای روادید تجاری صادرات و واردات تجار تسهیل شده که البته درحال حاضر اقداماتی در این زمینه آغاز شده و این روادید به صورت شش ماهه صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که‌ آیا پیش بینی رقم 2850 تومانی برای دلار در بودجه مناسب است گفت: هر چه ارز به رقم واقعی آن نزدیک‌تر شود به نفع کشور خواهد بود و رانت ریشه‌کن می‌شود. البته رسیدن به یک رقم مشخص و یکسان در شرایط فعلی خیلی ممکن نیست ولی جهت گیری دولت به این سمت است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به این جمع بندی رسیده که این رقم مناسب است، متوسط تعیین نرخ ارز نیز در همین حدود خواهد بود.

جزییات موافقت نامه اصولی توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه

نعمت‌زاده همچنین درباره جزییات موافقت نامه اصولی توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه و نحوه انجام آن گفت: تضمین کردن و بیمه شدن تجار و سرمایه‌گذاران و پوشش بیمه‌ای با بیمه صادرات روسیه از جمله مسائلی بود که در این تفاهم نامه مطرح شد و سرمایه‌گذاران ایرانی و روسی درخصوص صادرات و واردات کالا فعال‌تر شده و این موضوع باعث رونق کشور می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با پیگیری تصمیمات قبلی هر گونه موانعی که در بین راه وجود داشته باشد از بین خواهد رفت و در زمینه لجستیک نیز در آستاراخان با یک سری تجار به تفاهماتی رسیده و این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha