• دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94031106531

مهدی زمانی: نباید در دوومیدانی آسیا زنگ تفریح باشیم

مهدی زمانی: نباید در دوومیدانی آسیا زنگ تفریح باشیم

دونده 400 متر تیم ملی دوومیدانی گفت: درست نیست افرادی را به قهرمانی آسیا اعزام کنیم که برای رقبا زنگ تفریح باشند چرا که با این کار دیگر ورزشکاران را کوچک می‌کنیم.

دونده 400 متر تیم ملی دوومیدانی گفت: درست نیست افرادی را به قهرمانی آسیا اعزام کنیم که برای رقبا زنگ تفریح باشند چرا که با این کار دیگر ورزشکاران را کوچک می‌کنیم.

مهدی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره مسابقه‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: رقابت ماده 400 متر قهرمانی آسیا سطح بسیار بالایی دارد چرا که آسیایی‌ها در این ماده بسیار قوی هستند. عربستان و بحرین دوندگان بسیار خوبی را از کشورهای آمریکایی و آفریقایی آورده‌اند که باعث شده است سطح کیفی رقابت‌ها بالا برود. من و سجاد هاشمی تمام تلاش‌مان را برای کسب موفقیت انجام می‌دهیم هرچند که کار بسیار سخت است.

زمانی درباره نفرات حاضر در تیم ملی اعزامی نیز گفت: درست نیست افرادی را به قهرمانی آسیا ببریم که برای رقبا فقط زنگ تفریح باشند. با این کار دیگر ورزشکارانمان را کوچک کرده ایم. اگر نتایج خوب نباشد وزارت ورزش دیگر روی ما حسابی باز نمی‌کند. هرچند که برخی از ورزشکارانمان شرایط خوبی برای کسب مدال دارند اما کشورهای دیگر تلاش و هزینه زیادی روی دوومیدانی انجام می‌دهند. متاسفانه ما در جا زده‌ایم هرچند که با کادر جدید فدراسیون اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده است.

او در ادامه افزود: در چند سال گذشته لیگ جوانان ما منحل شده است و مسلما اگر لیگ جوانان منحل شود پشتوانه‌ای هم برای بزرگسالان وجود ندارد. کادر جدید فدراسیون باید دوباره لیگ جوانان را راه‌اندازی کند تا این معضل حل شود.

دونده 400 متر ایران درباره مشکل فعلی دوومیدانی ایران اظهار کرد: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که دوومیدانی رشته پرهزینه‌ای است. تمام رقبایی که باید با آن‌ها مسابقه بدهیم در کشورهای مطرح اروپایی و آمریکایی که حرف زیادی برای گفتن دارند تمرین می‌کنند و شرایط اردویی خوبی دارند. این شرایط برای ما مهیا نیست. قبل از قهرمانی آسیا ما یک هفته در اردوی منسجم و منظم بودیم و آن هم با زحمات زیادی که آقای مهاجر شجاعی انجام دادند صورت گرفت. بنابراین تفاوت ما و رقبا خیلی زیاد است و مسئولان باید پیگیری و توجه بیشتری کنند.

او درباره شانس مدال خود در مسابقه‌های قهرمانی آسیا تصریح کرد: شرایط ما خوب است و از لحاظ بدنی آنقدر آمادگی دارم که چندین مسابقه بدهم. مشکل اصلی ما قدرتمندی حریفان است. با این حال باید امیدمان را برای کسب مدال حفظ کنیم.

زمانی درباره حضورش در لیگ الماس دوومیدانی در دوحه گفت: شرایط مسابقه‌های لیگ الماس بسیار خوب بود. رقیبان‌ قدرتمندی که باید در قهرمانی آسیا با آن‌ها رقابت کنیم در این مسابقه حضور داشتند. از خودم انتظار بیشتری داشتم هرچند که شرایط مسابقه متفاوت از شرایط تمرین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha