• سه‌شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94050602958
  • خبرنگار : 71424

فانی در پاسخ به ایسنا خبر داد

اعلام جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان طی یک تا دو هفته آینده

اعلام جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان طی یک تا دو هفته آینده

وزیر آموزش و پرورش از اعلام جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان طی یک تا دو هفته آینده خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از اعلام جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان طی یک تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم رونمایی از سند گزارش جهانی آموزش برای همه( efa)، در پاسخ به پرسش ایسنا درخصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: جزییات طرح رتبه بندی معلمان طی یک تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد این در حالیست که احکام رتبه بندی معلمان قطعا از اول مهرماه صادر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم است، اظهار کرد: از جمله سازمان‌هایی که می‌تواند با ما در تعامل باشد و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شویم، یونسکو و یونیسف هستند. تعاملات ما با این دو سازمان رو به گسترش است.

فانی ادامه داد: سند BFA که امروز رونمایی شد، اهداف شش‌گانه مدنظر دارد که افزایش تحت پوشش دوران خردسالی از جمله آنهاست. رشد قابل توجهی در افزایش تحت پوشش پیش دبستانی داشتیم به خصوص در مناطق محروم و دو زبانه.

وی ادامه داد: هرچه آموزش برای کودکان دو زبانه جدی‌تر باشد، آموزش آنها در مدرسه موثرتر است.

99 درصد کودکان لازم‌التعلیم در مدارس مشغول تحصیل هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در انسداد مبادی بی‌سوادی نیز موفقیت‌های خوبی داشتیم به طوری که نزدیک 99 درصد کودکان لازم‌التعلیم در مدارس مشغول تحصیل هستند، گفت: پوشش یک درصد باقی مانده کار بسیار دشواری است و در برخی مناطق اولیا فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند.

وجود 5000 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز

فانی افزود: ما حتی برای یک دانش‌آموز برای دوره ابتدایی مدرسه تاسیس کردیم و حدود 5 هزار مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز داریم و نمی‌خواهیم حتی یک کودک لازم التعلیم خارج از مدرسه بماند. در دوره متوسطه اول و دوم نیز افراد تحت پوشش ما از توسعه قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است. همچنین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رشد کرده و 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد. ارتقای کیفیت آموزشی از اهدافی است که دنبال می‌کنیم و امیدواریم که سند تحول که بر مبنای برنامه ششم توسعه است به طور کامل تحقق یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۱:۱۱

بابا قرار بود تا آخر خرداد جزئيات پخش بشه !!!!!!!!!! هر روز يه اظهار نظر جديد از 80 هزار تومن تا 800 هزار تومن !!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۱:۱۶

بدبخت ما آموزگاران هستيم با سي و دو شاگر کلاس اولي .حقوقمان هم از معاون پرورشي و آموزشي و فن آوري سيصد هزار تومان کمتر است. آقايان تو دفتر تخمه ژاپني ميشکنند به ريش ما هم ميخندند.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۴:۳۴

عدالت يعني همين

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۱:۳۹

سلام من بازنشسته بيست ونهم اسفند نود وسه هستم خواستم بپرسم چرا رتبه بندي شامل ما نميشود اين در حالي است که تصويب قانون رتبه بندي بيست وهشتم اسفند ماه نودوسه بوده است يعني قبل از بازنشستگي من .اميدوارم وزير آموزش وپرورش به فکر بازنشسته هاي بدبخت باشد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۱:۴۰

سلام بازنشسته ها رتبه بندي نمي شوند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۱۶

توافق هسته اي که نيست اين همه بزرگش ميکنيددوقرون افزايش حقوقه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۴۶

انشاا... اين طرح باعث خوشحالي همه معلمان شود نه دلخوري و تفرقه بين همکاران معلم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۵:۰۳

اگه قرار باشه بازم از ما بهتران و رئيس رؤسا و مديران و معاونان مدارس رتبه بيشتري بگيرند , همون بهتره که اين رتبه بندي اجرا نشه! اونا همينطوريش هم کلي از ما بيشتر ميگيرن! تازه شم ما معلمها تحصن کرديم و کلي هزينه داديم , اونوقت آقايون بالا که تو دفتر چايي نوش جان ميکردن بايد رتبه شون از ما بالاتر باشه؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۸:۳۲

اقاي فاني کاري کردي بخدا قسم همه دانشجومعلمان ورودي سال 93 دچار افسردگي شدند .اينهمه رهبر عزيزمان بر دانشگاه فرهنگيان تاکيد دارند انوقت شما و مسئولين مربوط با ما اينطور رفتار کرديد؟بخدا قسم انصاف نيست ما در روحيه خراب باشيم.لطفا پيگيري کنيد اگر برايتان مهم است!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۹ ۱۲:۲۳

همکاران گرامي سلام، وقتي بين خودمان چنين سخناني رد و بدل مي شه پس از ديگران چه انتظاري دارم؟ من هم مثل شما معلمم ولي مي بينم مدير و معاون در تابستان بايد در مدرسه باشند ما از اواسط خرداد کاري در مدرسه نداشتيم ولي آنها تا پايان خرداد هر روز بودند و در تير و مرداد ماه نيز هفته اي دو يا سه روز و در شهريور ماه نيز هر روز بايد در مدرسه باشند و از طرفي با ارباب رجوع سر و کله زدن و ثبت نام کردن و امور عمراني و اجرايي مدرسه و ... هم به عهده آنان است. آيا نبايد مزاياي بيش تري نسبت به ما داشته باشند؟ نا گفته نماند که با افزايش 20 درصدي حقوق ما تفات کم هم شده است. پس بي انصافي نکينم که خدا از بي انصافها راضي نيست.