• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94091710042
  • خبرنگار : 71368

بیان مشکلات منطقه 22 در شورای شهر تهران

بیان مشکلات منطقه 22 در شورای شهر تهران

دبیر شورایاری منطقه 22 تهران مشکلات این منطقه را با اعضای شورای شهر در میان گذاشت.

دبیر شورایاری منطقه 22 تهران مشکلات این منطقه را با اعضای شورای شهر در میان گذاشت.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر قدیمی دبیر شورایاری منطقه 22 صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: هر خانواده‌، منطقه، شهر و کشوری مشکلات خاص خود را دارد؛ اما باید روش حل مشکل با خردجمعی و همکاری مسئولان رفع شود.

وی با بیان اینکه منطقه 22 حدود 6000 هکتار محدوده شهری، 18 هزار هکتار حریم شهری و 10 درصد مساحت شهر تهران را تشکیل داده است، گفت: 16 درصد منطقه بافت مسکونی است و 84 درصد مابقی آن را سطوح خدماتی، رفاهی، آموزشی و گردشگری تشکیل می‌دهند.

دبیر شورایاری منطقه 22 تهران با بیان اینکه در طرح منطقه تفصیلی تهران، منطقه 22 به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده است تا نیازهای رفاهی و تفریحی شهر تهران را برطرف کند، اظهار کرد: برهمین اساس پروژه‌های بسیاری از جمله آبشار تهران، بوستان جوانمردان، دریاچه چیتگر و... در این منطقه ایجاد شده‌اند.

قدیمی با انتقاد از وضعیت آب شرب منطقه گفت: آب شرب این منطقه از استانداردهای لازم برخوردار نیست، به طوری که بیشترین مصرف آب معدنی در تهران را شهروندان منطقه 22 به خاطر عدم تصفیه آب دارند و گذشته از آن توسعه روزافزون این منطقه موجب افزایش ارزش افزوده در منطقه شده است که این مساله علاوه بر خوشحالی، نگرانی‌هایی را نیز ایجاد کرده که آیا امکانات و خدمات در آینده متناسب با سرانه‌ها و جمعیت ساکنان خواهد بود؟

وی با بیان اینکه قرار بود این منطقه به عنوان قطب گردشگری پایتخت شناخته شود اما انبوه ساخت و سازها به قدری در این منطقه ایجاد شده که یک پنجم کل ساخت و سازهای تهران در این منطقه ایجاد شده است، ادامه داد: استقرار مجتمع‌های مسکونی و تجاری فراوان هیچ چشم‌انداز خوبی برای آینده این منطقه باقی نگذاشته است و این موضوع نگران‌کننده است.

دبیر شورایاری منطقه 22 تهران با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی در این منطقه بسیار بد است، گفت: باید شهرداری برای حل این معضل چاره‌ای بیندیشد.

قدیمی با بیان اینکه منطقه 22 فرصت استثنایی برای شهر تهران بود، اما از دست رفت، افزود: یکی از مشکلات اصلی منطقه ما عمل نکردن شرکت‌های انبوه‌ساز به تعهداتشان نسبت به مسائل رفاهی شهروندان است که متاسفانه شهروندان از روی اجبار با این دردسرها کنار می‌آیند. به عنوان نمونه ساکنان واحدهای مسکونی شهرک شهیدباقری با مشکل نبود سند و افت فشار آب روبرو هستند و شهرکی دیگر با مشکل فاضلاب و برخی دیگر نیز با مشکل فرسودگی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه پش‌بینی جمعیت بالای 500 هزار نفری در آینده با بعد مسافت و انجام پروژه‌های بزرگ از جمله بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، در صورت نبود مترو در منطقه، معضلات خودروهای تک سرنشین و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به منطقه 22 اضافه خواهد شد که قطعا سبب افزایش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود.

دبیر شورایاری منطقه 22 تهران با بیان اینکه دریاچه چیتگر یکی از افتخارات این منطقه است؛ اما در ایام تعطیل اوج ترافیک برای ساکنان این منطقه ایجاد می‌کند، گفت: حتی ساکنان این مناطق نمی‌توانند از خانه‌های خود خارج شوند، چراکه وسایل نقلیه دیگر شهروندان در کنار خانه آنها پارک شده است.

قدیمی با انتقاد از نبود فضاهای آموزشی و مدرسه در این منطقه گفت: عدم استقرار آموزش و پرورش باعث شده خیلی از محلات فاقد مدارس باشند.

دبیر شورایاری منطقه 22 تهران همچنین با گلایه از پروژه‌های نیمه‌تمام منطقه گفت: باید برای حل مشکلات مردم محل چاره‌ای اندیشید تا زندگی برای آنها سخت‌تر نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha