• دوشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94101407747
  • خبرنگار : 71186

قرارداد ایران‌خودرو و پژو منعقد می‌شود

قرارداد ایران‌خودرو و پژو منعقد می‌شود

دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران از انعقاد قرارداد مشارکت ایران‌خودرو و پژو در سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه و یا در زمان برگزاری این همایش خبر داد.

دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران از انعقاد قرارداد مشارکت ایران‌خودرو و پژو در سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه و یا در زمان برگزاری این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ساسان قربانی در نشست خبری اظهار کرد: انعقاد قرارداد همکاری ایران‌خودرو و پژو بسته به رویکرد مدیرعامل ایران‌خودرو یا در حاشیه سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه و یا به سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این همایش در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بیش از 500 مهمان خارجی از 300 شرکت خودروسازی و قطعه‌سازی از 25 کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش، اسپانیا و سوئد از جمله شرکت‌کنندگان در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو خواهند بود.

قربانی افزود: زمان برگزاری این همایش از آذرماه به نهم اسفندماه تغییر یافت تا با اجرایی شدن برجام شرکت‌های خارجی بیشتری امکان حضور در این همایش را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو اظهار کرد: تسهیلات دولت در این حوزه به گونه‌ای بود که بیشتر حمایت از خریداران خودرو صورت گرفت تا خودروسازان. البته معتقدیم که صنعت خودرو برای ماندن در عرصه بین‌المللی باید رویکرد جدیدی داشته باشد.

در این نشست خبری محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران نیز اظهار کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت پژو مقرر شده که ایران به مرکز صادرات قطعات محصولات پژو در منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با رنو نیسان نیز برای تبدیل ایران به مرکز قطعات محصولات این شرکت مذاکره شده است، تصریح کرد: پژو می‌خواهد ساخت داخل محصولاتش در ایران را به بیش از 80 درصد افزایش دهد.

در این نشست خبری امیرمحمد گودرزی، مدیر روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی شده است. آیا دلیل این موضوع افت جایگاه خودروهای داخلی در رده‌بندی کیفی است؟ اظهار کرد: درباره سیاست‌های خودرو به طور خاص دفتر نیرو محرکه و آقای قناتی، مسوول هستند و در این باره باید با ایشان تماس بگیرید.

وی در پاسخ به اینکه علی‌رغم تماس‌های مکرر با دفتر نیرومحرکه مسوولان مربوطه از پاسخگویی خودداری کرده‌اند، گفت: اینگونه نباید باشد و به آنها تاکید خواهد شد که در این زمینه پاسخگو باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۵

خدارو شکر جا پاي 405 محکم شد ! پژوه هيچ جاي اين کره خاکي نميتونه 405 بفروشه و قطعاتش رو براي گارانتي کنه ... شکر که ما هستيم ! واقعا درک نميکنم مگه تويويتا و نيسان نميتونن شريک تجاري بشن ؟! اين چشم بادامي ها چه کردند که ماشين سازهاي ما ازشون فرارين ؟ "بيشتر حمايت از خريداران خودرو صورت گرفت تا خودروسازان" ... اين عبارت توهين به شعور ملت است !!! مصرف کننده ماشين 8 تومني رو 20 ميليون بايد پول بده و 15 ميليون سود وام بده، بشه 35 ميليون يعني بيش از 4 برابر ارزش خودرو پول داده !!! ماشين هاي باد کرده ايران خودرو و سايپا همه در طول 3 روز آب شدند... بعد همه چيز به نفع مردم بوده ؟!