• دوشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۳:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94112616427
  • خبرنگار : 71186

یک کارشناس مطرح کرد

منافع خودروسازان در اولویت است یا مصرف‌کننده؟

منافع خودروسازان در اولویت است یا مصرف‌کننده؟

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید دید در تعیین تعرفه واردات خودرو در سال آینده منافع خودروسازان مدنظر قرار می‌گیرد یا منافع مصرف‌کنندگان.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید دید در تعیین تعرفه واردات خودرو در سال آینده منافع خودروسازان مدنظر قرار می‌گیرد یا منافع مصرف‌کنندگان.

علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اگر از دید اقتصادی و منافع محیط زیست و مصرف‌کنندگان به موضوع نگاه کنیم، تعرفه واردات خودرو در سال‌ آینده باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه باید دید تعرفه براساس منافع مصرف‌کنندگان یا خودروسازان تعیین خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهند منافع مصرف‌کنندگان را مدنظر قرار دهند، تعرفه واردات خودرو در سال‌ آینده باید به 10 تا 15 درصد کاهش یافته و سال بعد از آن نیز به صفر برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در آن صورت صنعت خودرو نیز رقابتی شده و با واردات و تولید خودروهای با کیفیت، آلایندگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در چنان شرایطی شاهد کاهش سوانح و تلفات جانی در تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی خودروها خواهیم بود.

خاکساری تصریح کرد: اما اگر بخواهند منافع خودروسازان را در اولویت قرار دهند، تعرفه واردات خودرو در سال آینده مانند سال‌های پیش از آن، بالا باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۳:۲۹

تا حلا که هميشه منافع مستکبرين چون صاحب قدرت هم هستنند مورد نظر بوده است.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۷:۵۲

پژو 206: قيمت موتور تيپ 5 در خيابان ملت: 5.2 ميليون تومان قيمت شاسي کامل در سه راه خاوران: 3.5 ميليون تومان قيمت کليه لوازم شامل سيستم تعليق، چرخها، تجهيزات داخل اتاق ... حداکثر 4 ميليون تومان دستمزد نصب براي يک دستگاه توسط تعميرکار 2.5 ميليون تومان جمع کل: 15.2 ميليون تومان براي توليد تک عددي. مطمئنا توليد کننده براي توليد عمده هزينه اي بسيار کمتر از اين اعداد خواهد پرداخت، چنانکه قيمت آن در بازارهاي دنيا البته در زماني که هنوز اين خودرو توليد ميشد حدود 3000 دلار بود. قيمت کنوني خودرو نه به نفع توليد کننده و نه مصرف کننده بلکه تامين کننده خواسته هاي دلال ها و کساني است که قطعات را وارد نموده و با ثبت خطوط توليد جعلي به اسم توليد داخل بفروش ميرسانند و در اين لباس از حمايتهاي حکومتي که براي حمايت از صنعت کشور تعبيه شده سواستفاده مينمايند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۷:۵۸

تيترتون اشتباهه منافع خودروسازان مهم تر از هر چيزي است

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۱۰:۰۷

مردم ميدانند تعرفه واردات بالاست و قيمت خودرو نيز گران است و اين امر باعث شکاف بين مردم و حکومت خواهد شد . تحريمها تمام شده است و براي گرانفروشي و تعرفه بالاي واردات دليلي وجود ندارد. لطفا مردم را ناراضي نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۱۰:۵۷

بهتر بگيم منافع خودشان تا بگيم منافع خودروسازان. چون خودشون با خودروسازان يکي اند.