• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95030904983
  • خبرنگار : 71496

شورش مجدد در زندان مرکزی حماة سوریه/ شورشیان مدیر زندان و فرمانده پلیس را گروگان گرفتند

شورش مجدد در زندان مرکزی حماة سوریه/ شورشیان مدیر زندان و فرمانده پلیس را گروگان گرفتند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از شورش مجدد زندانیان زندان مرکزی حماة سوریه و گروگان گرفتن مدیر زندان و فرمانده پلیس این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اظهار داشت: برای دومین بار در ماه جاری میلادی است که زندانیان زندان مرکزی حماة در سوریه در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌شان شورش می‌کنند.

وی افزود: زندانیان در جریان آشوب مجدد در این زندان مدیر زندان و فرمانده پلیس این شهر را گروگان گرفتند.

عبدالرحمان در این رابطه گفت: آشوب مجدد در زندان مرکزی حماة در حالی آغاز شده که به نظر می‌رسد از دفعه قبل بسیار شدیدتر باشد؛ چرا که زندانیان تونسته‌اند مدیر زندان و فرمانده پلیس شهر حماة و نیز 9 تن دیگر از نیروهای پلیس این شهر را دستگیر کنند.

اوایل ماه مه جاری زندانیان زندان حماة در اعتراض به شرایط بازداشت خود و انتقال برخی از دوستانشان به زندان نظامی صیدنایا در حومه دمشق دست به شورش زدند که در نهایت تعدادی از آنان اعدام شدند.

عبدالرحمان عنوان داشت: "در پی توافق قبلی مسئولان با خواسته‌های زندانیان مبنی بر آزادی آنها موافقت کردند و در واقع بیش از 100 زندانی آزاد شدند ولی هنوز 700 زندانی دیگر در این زندان به سر می‌برند."

مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه اظهار داشت: شورش جدید پس از آن صورت گرفت که مسئولان تصمیم گرفتند زندانیان را به دادگاه ارجاع دهند مساله‌ای که با مخالفت زندانیان مواجه شد.

در نوار ویدئویی که از داخل زندان ضبط شده و در شبکه‌های اجتماعی مختلف دست به دست می‌شود یکی از زندانیان در این ویدئو می‌گوید: "سرهنگ و فرمانده پلیس شهر و برخی نیروهای وی در 28 مه ساعت دو ظهر به اسارت درآمدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha